Firma Google udostępniła polską wersję językową usługi Book Search, umożliwiając tym samym użytkownikom z Polski wyszukiwanie i odkrywanie nieznanych im dotąd książek. W przypadku niektórych tytułów możliwe będzie nawet ich „przekartkowanie” przez Internet lub pobranie pełnego tekstu w formacie pdf. Dzisiejsza premiera polskiej wersji oznacza, że usługa Google Book Search jest dostępna już w ponad 120 krajach, a w indeksie znajdują się książki w ponad 100 językach.
„ Chcemy, by z usługi Book Search zawsze i wszędzie mogli korzystać ludzie posługujący się różnymi językami. Czynimy dzisiaj pierwszy krok, aby zaoferować naszym użytkownikom większy katalog książek w języku polskim” – powiedział Santiago de la Mora, dyrektor ds. umów partnerskich w Europie.
Książki w indeksie Book Search pochodzą z dwóch źródeł: programu partnerskiego i projektu bibliotecznego. Do programu partnerskiego należy około 10 tys. wydawców z całego świata, przekazujących firmie Google swoje książki do przetworzenia na postać cyfrową i umieszczenia online w formie podglądu dającego ograniczony dostęp do treści. Użytkownicy mogą przeszukiwać strony odpowiadające ich zapytaniu, a także przejść do witryny internetowej wydawcy lub sklepu internetowego oferującego daną pozycję.
Z kolei za pośrednictwem projektu bibliotecznego, firma Google nawiązała współpracę z 27 bibliotekami z całego świata, w tym 6 z Europy. W ramach tej kooperacji Google pomaga przetwarzać na postać cyfrową ich księgozbiory. Jeśli książka biblioteczna jest własnością publiczną (prawa autorskie wygasły), wówczas jest pokazywana w całości. Jeżeli wciąż chronią ją prawa autorskie, użytkownicy uzyskują tylko ogólne informacje na temat danej pozycji. Oznacza
to, że mają możliwość przeczytania najwyżej dwóch lub trzech wycinków z treści oraz zapoznania się z informacją o tym, w której bibliotece można znaleźć daną książkę lub gdzie można ją kupić.
„Wydawcy z Polski już teraz uczestniczą w programie partnerskim. Google Book Search oferuje globalną platformę dla autorów i wydawców, bez względu na to, czy są to największe, międzynarodowe koncerny czy małe domy wydawnicze publikujące niszowe prace” – powiedział Santiago de la Mora. „Chcemy pomóc wydawcom i autorom w promowaniu ich dzieł, zachęcić użytkowników
do odkrywania większej liczby tytułów, a także zwiększyć potencjał handlowy zwykłych książek.”
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.