Wyszukiwarkowy potentat chce uruchomić w Państwie Środka serwis pozwalający na darmowe pobieranie legalnej muzyki – podał serwis paidContent.
Chiński rynek jest wciąż mało ucywilizowany. Na czele znajduje się serwis wyszukujący Baidu, którego indeks zawiera między innymi linki do pirackich nagrań. Google chce podjąć współpracę z pekińską firmą Top100.cn, która specjalizuje się w sprzedaży legalnej muzyki online.
Amerykańska korporacja wstrzyma jednak pobieranie opłat i będzie zarabiać na projekcie wyłącznie dzięki reklamom oraz usługom dodatkowym (dzwonki na komórki itp.). Każdy plik w bazie otrzyma znak wodny, który pozwoli na śledzenie muzyki (w szczególności nielegalnych kopii) w sieci.
Serwis ma oferować nagrania co najmniej trzech z czterech głównych wytwórni płytowych w USA (podpisano już umowę z Universalem, trwają rozmowy z EMI oraz Sony BMG).
Google planuje poszerzyć działalność także w Afryce. Jak pisze TechCrunch, zwiększono zatrudnienie w placówkach korporacji w Ghanie, Tanzanii, Ugandzie, Rwandzie, Nigerii i Senegalu, a także w głównym biurze w Kenii.
Źródło: paidContent/TechCrunch
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.