Według nieoficjalnych jeszcze informacji Groupon pozyskał aż 950 mln dolarów finansowania. Serwis wyceniany jest na 4,75 mld dolarów.
Jeśli doniesienia zostaną potwierdzone – a wszystko na to wskazuje – suma wszystkich rund finansowania Groupon’a wyniesie 1,1 mld dolarów. Pozyskane pieniądze przeznaczone mają zostać na międzynarodową ekspansję.
Serwis z lokalnymi ofertami zakupów grupowych działa od 2008 roku. W konsekwencji przejęcia konkurenta – platformy Citydeal – obecny jest również w Europie, w tym także w Polsce. Nieco ponad miesiąc temu Groupon prowadził rozmowy z firmą Google, która zainteresowana była przejęciem. Mimo pojawiających się wysokich wartości możliwej sprzedaży serwisu (2-5 mld dolarów), do transakcji nie doszło.
Po nieudanych rozmowach z Google, właściciele Groupon’a poszukiwali niezależnego źródła finansowania. Wymagane przy takiej procedurze dokumenty zostały złożone w urzędzie amerykańskiego stanu Delaware, na terenie którego zarejestrowany jest serwis.
Źródła bliskie sprawie podają, że Groupon pozyskał od inwestorów aż 950 mln dolarów. Serwis wyceniany jest obecnie na 4,75 mld dolarów, choć wcześniej pojawiały się spekulacje, że jego wartość sięgać może aż 8 mld dolarów. Kilka tygodniu temu Groupon wprowadził nowe funkcje – wirtualne sklepy oraz kanał z ofertami.
Źródła: VCExperts, TechCrunch, FT
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.