Groupon wydaje ogromne pieniądze na promocję. Jak się jednak okazuje – skutecznie. Ma bowiem trzy razy więcej subskrybentów niż najbliższy konkurent. Firma porzuci również kontrowersyjny sposób prezentowania swoich danych finansowych.
Najpopularniejszy serwis zakupów grupowych wydaje na marketing tak dużo, że pomijał te dane w oficjalnych sprawozdaniach finansowych. Do tej pory w swych raportach Groupon wykorzystywał miarę o nazwie Adjusted Consolidated Segment Operating Income (ACSOI). Nie uwzględnia ona jednak wydatków na marketing. Stosowanie takiej miary może jednak wprowadzać w błąd, zwłaszcza przed wejściem serwisu na giełdę. Dlatego naciskana przez instytucje regulujące firma ma przedstawić w najbliższych dniach dokumenty, w którym miara nie będzie stosowana.
Różnica jest zaś znacząca. Groupon informował, że w 2010 roku oraz w pierwszym kwartale obecnego roku osiągnął odpowiednio 60,6 i 81,6 mln dolarów zysku – według miary ACSOI. Jeśli jednak doliczyć do tego wydatki na marketing okaże się, że serwis zanotował stratę w wysokości 413,4 i 113,9 mln dolarów.
Pomimo tych kontrowersji, Groupon okazuje się bardzo skuteczny w promowaniu swojej platformy. W tym roku serwis podwoił liczbę subskrybentów – ma ich obecnie 115 mln (50,58 na koniec ubiegłego roku). Jest to trzy razy więcej niż najbliższy konkurent – LivingSocial – który dysponuje bazą 40 mln subskrybentów.
Założony w 2008 roku Groupon chce wejść na giełdę i pozyskać z niej 750 mln dolarów. W kwietniu pojawiły się jednak doniesienia, że firma pozyskać może nawet miliard dolarów, a projekt wyceniany jest na 15-20 mld dolarów.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.