Groupon wydaje ogromne pieniądze na promocję. Jak się jednak okazuje – skutecznie. Ma bowiem trzy razy więcej subskrybentów niż najbliższy konkurent. Firma porzuci również kontrowersyjny sposób prezentowania swoich danych finansowych.
Najpopularniejszy serwis zakupów grupowych wydaje na marketing tak dużo, że pomijał te dane w oficjalnych sprawozdaniach finansowych. Do tej pory w swych raportach Groupon wykorzystywał miarę o nazwie Adjusted Consolidated Segment Operating Income (ACSOI). Nie uwzględnia ona jednak wydatków na marketing. Stosowanie takiej miary może jednak wprowadzać w błąd, zwłaszcza przed wejściem serwisu na giełdę. Dlatego naciskana przez instytucje regulujące firma ma przedstawić w najbliższych dniach dokumenty, w którym miara nie będzie stosowana.
Różnica jest zaś znacząca. Groupon informował, że w 2010 roku oraz w pierwszym kwartale obecnego roku osiągnął odpowiednio 60,6 i 81,6 mln dolarów zysku – według miary ACSOI. Jeśli jednak doliczyć do tego wydatki na marketing okaże się, że serwis zanotował stratę w wysokości 413,4 i 113,9 mln dolarów.
Pomimo tych kontrowersji, Groupon okazuje się bardzo skuteczny w promowaniu swojej platformy. W tym roku serwis podwoił liczbę subskrybentów – ma ich obecnie 115 mln (50,58 na koniec ubiegłego roku). Jest to trzy razy więcej niż najbliższy konkurent – LivingSocial – który dysponuje bazą 40 mln subskrybentów.
Założony w 2008 roku Groupon chce wejść na giełdę i pozyskać z niej 750 mln dolarów. W kwietniu pojawiły się jednak doniesienia, że firma pozyskać może nawet miliard dolarów, a projekt wyceniany jest na 15-20 mld dolarów.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.