Hewlett-Packard nie wycofa się z produkcji komputerów osobistych. Decyzja miała zostać podjęta po ocenie biznesowych alternatyw. HP uznała, że zbyt dużo ma do stracenia decydując się na taki krok.
Meg Whitman, która we wrześniu zastąpiła Leo Apothekera na stanowisku szefa HP, zdecydowała, że mimo wcześniejszych zapowiedzi firma nie zamknie działu komputerów osobistych – łącznie z zespołem sprzedażowym.
HP obiektywnie oceniła strategiczny, finansowy oraz operacyjny wpływ wydzielenia PSG (Personal Systems Group – działu komputerów osobistych). Jest jasne po naszych analizach, że pozostawienie PSG wewnątrz HP jest dobre dla klientów i partnerów, udziałowców i pracowników – ogłosiła Meg Whitman. Wydzielenie lub zamknięcie oddziału komputerów osobistych kosztowałoby firmę 1,5 mld dolarów jednorazowo oraz ok. miliard dolarów rocznie, dodała Whitman.
W sierpniu HP ogłosiła przejęcie brytyjskiej firmy Autonomy Corp. za 10,3 mld dolarów, zamknięcie projektu WebOS oraz prawdopodobne wycofanie z produkcji komputerów osobistych. Decyzja o niewycofywaniu się z działu PC oznacza kontynuację działań HP i wydaje się najbardziej pragmatyczną decyzję, jaką można było podjąć.
Komentatorzy stawiają jednak pytanie: co z WebOS? Czy ten projekt rzeczywiście powinien zostać zamknięty po kiepskich wynikach sprzedażowy tabletu TouchPad? Whitman przyznała, że to problem, który musi zostać rozwiązany: czy definitywnie pożegnać się z projektem, czy może zaproponować klientom urządzenia z nową wersją tego systemu?
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.