Internauci na święta wielkanocne wydadzą mniej niż 500 złotych. Tylko niewielki odsetek zamierza się zadłużyć – wynika z sondażu przeprowadzonego przez Money.pl.
Święta będą tanie, bo zdecydowana większość internautów Money.pl spędzi je w domu, a 26,7 procent wyjedzie do rodziny bądź przyjaciół. Zaledwie 4,6 procent zdecyduje się na wyjazd turystyczny. Właśnie te osoby wydadzą najwięcej – aż 44 procent z nich przeznaczy na wyjazd więcej niż tysiąc złotych. Na tych osobach zarobią też banki, bo 27 procent planuje wziąć kredyt lub zadłużyć się na karcie kredytowej.
Około jedna czwarta ankietowanych zna i kultywuje zwyczaj wręczania prezentów. Najczęściej obdarowywane będą dzieci. Zajączek przyniesie głównie słodycze, kosmetyki i zabawki.
Prezentów nie będzie zbyt dużo, bo aż 41 procent nie chce wydawać na nie więcej niż 100 złotych. 36 procent wyda od 100 do 300 złotych. Warto dodać, że przed świętami Bożego Narodzenia 58 procent internautów Money.pl deklarowało, że na prezenty wyda więcej niż 200 złotych, w tym ponad 13 procent chciało wydać więcej niż tysiąc złotych.
Tylko w internecie upominki kupi 4,9 procent ankietowanych, w tradycyjnych sklepach oraz w internecie blisko 43 procent. Ponad 52 procent nie skorzysta z internetu podczas zakupów. Wśród najbogatszych wygląda to nieco inaczej.
Internauci święta spędzą tradycyjnie – rodzinnie w domu (prawie 69 procent), a jeśli wyjadą, to do rodziny lub przyjaciół (niecałe 27 procent). Zaledwie 4,6 procent badanych zaplanowało wyjazd turystyczny. Większość z nich – blisko 60 procent – uda się za granicę. Jednak żeby zrealizować turystyczne plany, 28 procent zadłuży się i to przeważnie na kwotę wyższą niż tysiąc złotych.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.