Informatyczne narzędzia promocji polskiego eksportu były budowane w sposób nieprofesjonalny, a niektórych
dostawców traktowano w sposób uprzywilejowany i akceptowano ich wadliwe i niedokończone projekty.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy podczas tworzenia informatycznych narzędzi promocji eksportu popełniło elementarne, szkolne błędy.
Głównym elementem skontrolowanego systemu jest internetowy Portal Promocji Eksportu (PPE), którego stworzenie kosztowało 2,6 mln zł (całość systemu kosztowała ok. 4,5 mln).
Portal był przygotowany w sposób wysoce nieprofesjonalny i nieprzejrzysty. W ministerstwie nie było nawet osoby, która nadzorowałaby jego powstawanie. To powodowało, iż od początku nie było wiadomo, co będzie budowane i w jaki sposób.
Resortu gospodarki nie interesowało jak działa PPE, gdyż podczas kontroli wyszło m.in. na jaw, że urzędnicy ministerstwa nie mają haseł dostępu do portalu.
Jeszcze przed rozpisaniem przetargu na budowę portalu urzędnicy ministerstwa konsultowali się z jego wykonawcą, firmą Rodan System SA, która dzięki temu mogła rozpocząć pracę jeszcze przed rozpoczęciem procedury przetargowej.
W podobny sposób były uprzywilejowane dwa inne podmioty, współtworzące portal: firma BMB Promotion oraz Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego.
Puls Biznesu
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.