insignia: badania nad reklamą

Co jest skuteczniejsze: krzyżyk widoczny czy ukryty? nieduży toplayer czy irytująco wielki, ale zauważalny interstitial? ekspozycja logo produktu od początku reklamy czy „mignięcie” nim na sam koniec?

Odpowiedzi na te pytania umożliwiły badania psychologiczne pt. „Reklama w Internecie – ocena reklamy i produktu w kontekście mechanizmu reaktancji”, które zostały przeprowadzone w Krakowie dzięki połączeniu trzech sił: agencji interaktywnej INSIGNIA, domu mediowego PRO Media House i Instytutu Psychologii UJ.

Najistotniejszym wnioskiem z badania jest to, że najlepszą ocenę reklamowanego produktu uzyskuje się w przypadku mniejszego formatu reklamy typu pop-up z – uwaga – niewidocznym krzyżykiem i logo występującym od początku reklamy. Założenia i szczegółowe wyniki badania zostały opisane w najnowszym numerze miesięcznika Brief.

Wpisy promowane

Najnowsze wpisy

Scroll to Top