Instytut Monitorowania Mediów wziął udział w 40. kongresie firm monitorujących media – FIBEP, jaki odbył się w dniach 25-29 maja w Dubrowniku w Chorwacji. Spotkanie było okazją do zacieśnienia współpracy z firmami zrzeszonymi w FIBEP i sformułowania prognozy rozwoju branży monitoringu mediów.
Jubileuszowy kongres FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse) odbywający się w Chorwacji zgromadził 47 spośród niemal 90 firm zrzeszonych w tej organizacji. Ich reprezentanci wzięli udział w warsztatach, dyskusjach i prezentacjach poświęconych nowinkom w branży monitoringu mediów, możliwości współpracy pomiędzy zrzeszonymi firmami i planom FIBEP na przyszłość.
Zdaniem większości uczestników, innowacją dla rynku firm monitorujących media jest postępująca automatyzacja procesu monitoringu oraz kwestia przekazywania klientom zgromadzonych danych za pomocą nowoczesnych narzędzi. Mogą nimi być np. platformy internetowe zawierające archiwum publikacji, specjalne sieciowe e-maile lub system powiadomień RSS (Really Simple Syndication), polegający na przekazywaniu przez komunikatory nagłówków wiadomości odsyłających do pełnych informacji natychmiast po ich opublikowaniu.
Reprezentanci firm zastanawiali się również nad możliwością nawiązania szerszej międzynarodowej współpracy i upowszechniania światowych standardów prowadzenia monitoringu. Za najważniejsze czynniki wpływające na rozwój monitoringu uznano m.in. wzrost oglądalności internetowych wydań gazet i popularność wyszukiwarek np. Google, umożliwiających szybki dostęp do internetowych mediów. 'Wyzwaniem dla branży monitoringu będzie także przewidywany rozwój telefonii komórkowej jako medium przyszłości, łączącego w sobie wszystkie znane nam formy komunikacji' – komentuje dyskusje w Dubrowniku Paweł Sanowski, Dyrektor Zarządzający IMM.
Uczestnicy kongresu wybrali również nowe władze organizacji i miejsce kolejnego spotkania – odbędzie się ono za rok w Barcelonie.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.