INTERIA.PL – strategia portalu na rok 2007

Jak informuje INTERIA.PL rok 2006 jest dla portalu rokiem bardzo dobrym a wyniki finansowe będą rekordowe. Spółka zamierza kontynuować dynamiczny wzrost w roku 2007 stawiając głównie na rozwój serwisów społecznościowo – komunikacyjnych i multimedialnych. Planowane jest wzmocnienie bazy technologicznej i produkcyjnej spółki oraz usprawnienie zarządzania w ramach nowej struktury organizacyjnej.
W nadchodzącym roku INTERIA.PL chce być liderem w zakresie multimediów, oraz oferowania prostych usług do komunikacji i budowania społeczności.

INTERIA.PL – strategia portalu na rok 2007 1

Jednym z kluczowych projektów jest – nadal trochę tajemnicza – Platforma Dystrybucji Treści Multimedialnych mająca być konkurencją dla serwisów prezentujących – często nielegalne – treści video. Kolejnym priorytetowym projektem będzie rozwój oferowanej przez portal Telewizji Interaktywnej.

Coraz szersza oferta programowa TV.INTERIA.PL to przede wszystkim produkcje własne dopasowane pod indywidualne gusta użytkowników. Telewizja działa wraz z odnowionym niedawno serwisem telewizyjnym umożliwiającym twórcom programu interakcje z widzami. Korzystając z  serwisu można głosować na najlepsze teledyski, kontaktować się z ekipą TV.INTERIA czy zamówić utwór z dedykacją. Można też podyskutować na serwisowym forum lub czacie. Założeniem twórców jest stworzenie aktywnej społeczności grającej główną rolę w tworzeniu i wyborze prezentowanych materiałów.

INTERIA.PL – strategia portalu na rok 2007 2

Jak zapewniają zarządzający portalem w roku 2007 duży nacisk zostanie położony na rozwój profilu technologicznego spółki, jako źródła budowania realnej przewagi konkurencyjnej na rynku internetowym. – Jesteśmy przekonani, że źródłem prawdziwego sukcesu w Internecie może być przede wszystkim innowacja technologiczna. Google nie pozycjonuje się jako firma medialna, tylko jako firma technologiczna. Przy czym nadal chcemy nadal wzmacniać serwisy informacyjne i dostarczać jak najwięcej własnej unikalnej treści. – mówi Grzegorz Błażewicz – Prezes Zarządu INTERIA.PL.

INTERIA.PL  postawi na decentralizację portalu. W sferze informacyjnej oznacza to zdecydowane wejście w segment informacji lokalnej. W sferze technologicznej odejście od przeglądarki internetowej jako jedynego sposobu dostępu do portalu. Pod strategię decentralizacji przygotowywany jest dział sprzedaży regionalnej.

INTERIA.PL – strategia portalu na rok 2007 3

W ramach nowej struktury organizacyjnej firmy nastąpi podział na pięć niezależnych sektorów. Serwisy Informacyjne, Magazyny i Poradniki, Społeczności i Komunikacja, Multimedia i Rozrywka Interaktywna oraz sektor Nowych Technologii.

– Nowy podział to nasz pomysł na wortalizację portalu, który znacznie usprawni zarządzanie spółką, oraz umożliwi wyznaczanie jasnych celów dla poszczególnych sektorów biznesowych. Staramy się konsekwentnie budować realną wartość spółki. – mówi Grzegorz Błażewicz – Przewidujemy  dalszy wzrost sprzedaży reklamy oraz e-commerce. Jesteśmy bardzo optymistyczni co do perspektyw rozwoju dla spółki. – dodaje

Jak podaje INTERIA.PL  spółka po trzech kwartałach br. zwiększyła zysk netto o 143% w stosunku do ubiegłego roku, do ponad 4,7 mln zł. Przychody łącznie za trzy pierwsze kwartały 2006 r. są wyższe o 42% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2005 r. i wynoszą aktualnie ponad 37,6 mln zł.

– INTERIA.PL utrzyma wysoki poziom rentowności operacyjnej w 2007. Wykonujemy aktualnie bardzo dużą pracę, żeby wejść w nowy rok z nowym systemem zarządzania operacyjnego, przede wszystkim zarządzania projektami, co przyczyni się do optymalizacji zasobów przy jednoczesnym wdrażaniu nowoczesnych produktów. Będziemy innowacyjni a jednocześnie ściśle kontrolować koszty spółki. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Dyrektor Finansowy, Wiceprezes Zarządu INTERIA.PL SA.

www.interia.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top