Co czwarty internauta aktywny zawodowo i korzystający w pracy z internetu ma do niego ograniczony dostęp – pokazują wyniki badania firmy Gemius. Z ograniczeniami najczęściej spotykają się pracownicy dużych firm, zatrudniających ponad 250 osób.
Jak wynika z badań firmy Gemius dotyczących korzystania z internetu w pracy, pracodawcy zwykle nie ograniczają pracownikom dostępu do tego medium. Niemniej – 24 proc. internautów korzystających z internetu w pracy przyznało, że ma do niego ograniczony dostęp. Najczęściej, jak wynika z deklaracji badanych, w miejscu pracy blokowany jest dostęp do wybranych stron WWW (17 proc.). Co dziesiąty respondent (9 proc.) nie może korzystać z komunikatorów, zaś najmniejszy odsetek badanych – zaledwie 2 proc. – ma zablokowany dostęp do wszystkich stron WWW.
Z ograniczeniami w korzystaniu z internetu spotykają się najczęściej osoby zatrudnione w dużych firmach. 38 proc. respondentów pracujących w największych przedsiębiorstwach (ponad 250 osób) przyznaje, że pracodawca stosuje ograniczenia. Z podobnymi praktykami spotyka się zaledwie 8 proc. internautów zatrudnionych w małych firmach (do 10 osób).
Wykres 1. Korzystanie z internetu w pracy – ograniczenia dostępu do internetu stosowane przez pracodawcę według liczby zatrudnionych w danej firmie.
Mimo że cyberslacking jest zjawiskiem powszechnym i akceptowanym przez internautów, pracodawcy rzadko stosują wyraźne zakazy dotyczące korzystania z internetu w pracy. Jedynie 3 proc. badanych korzystających z internetu w pracy przyznaje, że w ich miejscu pracy wyraźnie zabroniono używania internetu do celów prywatnych. W opinii co drugiego pracownika jego pracodawca toleruje cyberslacking, jeśli nie przeszkadza on w realizowaniu obowiązków zawodowych (50 proc.). Natomiast w pracy co ósmego (13 proc.) internauty prywatne wykorzystanie internetu jest traktowane przez przełożonych jako oczywiste i akceptowane.
Wyniki badania pokazują także, czy pracodawcy kontrolują aktywność pracowników w internecie. Co dziesiąty badany potwierdził, że taka kontrola istnieje, a pracownicy są o niej oficjalnie informowani. Jedna trzecia internautów wykorzystujących internet w pracy (32 proc.) sądzi, że przełożeni stale bądź czasami sprawdzają, w jaki sposób pracownicy korzystają z internetu, nie informują jednak o tym fakcie swych podwładnych. Trzeba jednak zauważyć, że większość badanych (55 proc.) uważa, bądź jest pewna, że taka kontrola u nich w pracy nie istnieje.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.