iriver Story HD: pierwszy dedykowany czytnik dla Google eBooks

Opublikowano: 12 lipca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Google przedstawiła swoje plany udostępnienia zoptymalizowanego pod Google eBooks czytnika elektronicznych publikacji. iriver Story HD zadebiutuje 17 lipca w USA i ma zaoferować dostęp do trzech milionów darmowych książek znajdujących się w katalogu firmy.

iriver Story HD: pierwszy dedykowany czytnik dla Google eBooks 1

iriver Story HD to produkt, którego poprzednikiem jest czytnik firmy iriver z 2009 roku, wyróżniający się wsparciem dla wielu formatów elektronicznych publikacji. Story HD został podobnie wykonany; ma pełną klawiaturę, złote elementy wykończenia, sześciocalowy ekran e-ink. Bateria urządzenia pozwalać ma na sześciotygodniowe korzystanie bez konieczności ładowania.

Czytnik kosztować ma niespełna 140 dolarów – to cena konkurencyjna dla urządzeń o ugruntowanej pozycji, jak Kindle (114 dolarów za wersję z reklamami, 139 dolarów za podstawową wersję z Wi-Fi) czy Nook (139 dolarów za wersję czarno-białą z Wi-Fi).

Google informuje, że Story HD pozwalać będzie nie tylko na czytanie książek z wbudowanego dysku, ale również poprzez sieć Wi-Fi – bez konieczności pobierania publikacji. Użytkownicy uzyskają dostęp do tysięcy płatnych publikacji oraz ponad trzech milionów darmowych książek znajdujących się w zasobach Google eBooks. Dodatkowo przygotowano Google Books API, które otwarte jest dla wszystkich wydawców, i sprzedawców – dla każdego, kto chce umieścić swoje treści w sklepie.

iriver Story HD pojawi się w amerykańskich sklepach już 17 lipca, kupić go będzie można również w sklepie Target.com. Nie wiadomo czy i kiedy pojawi się oficjalnie na europejskich rynkach.

Dawid Zarazińskiiriver Story HD: pierwszy dedykowany czytnik dla Google eBooks

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.