Firma Amadeus, partner w dziedzinie technologii dla dostawców, sprzedawców i odbiorców usług turystycznych wspólnie z brytyjską firmą konsultingową Hanley Center HeadlightVision opracowała raport „Traveller Tribes 2020” przedstawiający prognozy dotyczące kształtu rynku usług turystycznych w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Opracowanie, zawiera analizę trendów społecznych, politycznych i ekonomicznych oraz prognozę zmian w nowoczesnych technologiach, jakie będą miały wpływ zarówno na funkcjonowanie międzynarodowych przewoźników, jak i zachowanie turystów.
„Zmiany jakie nieustannie zachodzą we współczesnym świecie oraz rozwój technologii mają niewątpliwie wpływ na oczekiwania podróżnych. Dla firm dostarczających usługi turystyczne ważne jest dostosowywanie oferty do potrzeb naszych klientów – powiedział Ireneusz Marganiec – Prezes Zarządu Amadeus Polska. Liczymy na to, że raport stworzony przez nas wspólnie z Hanley Center HeadlightVision zainicjuje dyskusję na temat perspektyw dla branży turystycznej w najbliższych latach oraz pozwoli nam zaoferować usługi, które będą w pełni zaspokajać oczekiwania podróżnych.” – dodał Ireneusz Marganiec.
Raport „Traveller Tribes 2020” wyróżnia cztery grupy przyszłych podróżujących, które będą szczególnie aktywne w drugiej dekadzie XXI wieku. Są nimi: aktywni seniorzy, globalne rodziny, globalni pracownicy dojeżdżający oraz dyrektorzy międzynarodowych korporacji. Każda z tych grup będzie charakteryzowała się innymi oczekiwaniami w stosunku do usług oferowanych przez przewoźników i organizatorów podróży.
W raporcie zostały również przedstawione prognozy dotyczące rozwoju nowych technologii, które będą miały wpływ na sposób podróżowania w przyszłości. Wymieniane są m.in. systemy informacyjne umożliwiające dostęp do aktualnych informacji na temat podróży, systemy cyfrowej identyfikacji pasażerów i bagażu, dokumenty cyfrowe, możliwość dokonywania zmian w podróży w trakcie jej trwania za pomocą telefonu komórkowego. Nowości techniczne nie tylko będą pomocne w etapie wyszukiwania połączeń czy ofert biur podróży, ale również będą ułatwiały samą podróż i dostarczały rozrywki.
Analizie poddano również czynniki społeczne, gospodarcze i polityczne, które będą miały wpływ na kształtowanie się wyżej wymienionych grup. Rynek usług turystycznych oraz konsumenci, którzy będą z niego korzystać za kilka czy kilkanaście lat pozostaną pod wpływem takich zjawisk jak: globalizacja biznesu, wzrost światowej populacji, rosnący stopień mobilności społeczeństwa i jego zamożności oraz rozwój technologii produkcji samolotów. Nie pominięto elementów, które mogą wpływać hamująco na rozwój usług turystycznych, takich jak niestabilność polityczna w wielu regionach, zagrożenia epidemiologiczne czy wzrost zanieczyszczenia powietrza.
Pełną treść raportu można znaleźć na stronie internetowej:
www.amadeus.com/pl/pl.html
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.