Z ankiety przeprowadzonej przez Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl wśród klientów wynika, że jesteśmy coraz bardziej krytycznymi konsumentami i łowcami okazji – wyszukujemy najtańsze oferty połączeń, choć niekoniecznie oferowane przez tanie linie lotnicze.
Przed dokonaniem rezerwacji klienci starannie przeszukują i porównują oferty. Aż 68% badanych szuka biletów na stronach serwisów rezerwacyjnych i za pomocą porównywarek cen, zaledwie 20 % z nich wykorzystuje w tym celu strony linii lotniczych, a 11% – fora i w serwisy społecznościowe. Dodatkowo 38% badanych przed kupnem biletu porównuje ceny w kilku różnych źródłach, mniej więcej tyle samo decyduje się zaś na pierwszą ofertę, którą znajdzie na stronie przewoźnika, a ta wyda się atrakcyjna. 28% respondentów zasięga w tym celu porady na forach internetowych.
Aby kupić bilety lotnicze, klienci korzystają głównie z usług internetowych serwisów rezerwacyjnych (36%) oraz stron przewoźników (28%). Nieco mniejszą popularnością cieszą się za to infolinie – za ich pośrednictwem
rezerwuje loty niespełna 23% klientów. Tylko 13% badanych przyznaje, że kupuje bilety w biurach podróży.
Lotnicze podróże biznesowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu (31% badanych deklaruje, że lata w celach służbowych). Wciąż jednak naszym głównym celem jest turystyka – 43,5% klientów lata dla przyjemności, a blisko
25% z nich – aby odwiedzić rodzinę za granicą.
Większość klientów kocha przeceny, do tego stopnia, że wykazuje sporą dozą spontaniczności, jeśli chodzi o wybór
miejsca docelowego podróży. Aż 60% klientów, którzy wzięli udział w badaniu przyznaje, że zarezerwowałoby bilet do danej destynacji tylko dlatego, że właśnie jest dobra promocja na to połączenie. Zniżki sezonowe decydują nie tylko o miejscu, ale i terminie naszych podróży. Respondenci, na pytanie, z jakim wyprzedzeniem rezerwują swoje loty, w większości (36%) odpowiadają, że jest to zależne od dostępności terminów w promocji, a według 26% z nich – od ich osobistej sytuacji. 20% natomiast rezerwuje bilety z 2-miesięcznym wyprzedzeniem, a ponad 17% – w ostatniej chwili.
Dla większych oszczędności można też wiele poświęcić – ponad 60% respondentów zdecydowałoby się na znaczne wydłużenie czasu swojej podróży (z międzylądowaniami), aby obniżyć jej koszty.
Jak pokazują wyniki badania, klienci cenią tzw. tanie linie lotnicze, ale ich nie przeceniają. Wciąż chętniej rezerwowane są loty liniami tradycyjnymi. Jesteśmy coraz bardziej świadomi specyfiki rynku turystycznego – wiemy, że często linie regularne mają bardziej przystępne ceny połączeń niż te potocznie nazywane tanimi. Toteż 52% klientów, zapytanych o to, z usług jakich linii najczęściej korzystają, odpowiada, że zarówno regularnych, jak i „niskokosztowych”,w zależności od tego, które z nich oferują akurat lepsze stawki. Zresztą, oprócz ceny, jest kilka innych czynników, które wpływają na wybór przewoźnika.
Najważniejsze dla klientów są:
uczciwość: przejrzystość opłat i brak ukrytych kosztów (54% odpowiedzi)
jakość usług (17%)
bezpieczeństwo transakcji (16%).
Tylko 7% badanych przyznaje, że cena jest dla nich jedynym argumentem, jakim się kierują przy wyborze oferty.
Większość jest natomiast wymagająca i krytyczna. Aż 51% badanych sprawdza przed podróżą informacje dotyczące warunków rezerwacji, obowiązków linii lotniczych itp.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.