Ponad połowa ankietowanych przyznała, że szuka porad zdrowotnych w Internecie, a 43,56% stwierdziło, że w sieci szuka wskazówek dotyczących zakupów. Najmniej internautów, bo tylko 15,84% radzi się innych użytkowników sieci w sprawach uczuciowych, wynika z najnowszego Barometru portalu JakKupować.pl
Pośród dziedzin, na temat których szukamy internetowych porad, znalazły się także komputery (32,67%), sprawy związane z wychowaniem dzieci (29,7%), motoryzacja (28,71%) oraz uroda (26,73%).
Rok temu firma Gemius zapytała polskich internautów, porad na jaki temat szukają w sieci – co trzeci ankietowany przyznał, że interesują go strony poświęcone zdrowiu. Wyniki badań pokrywają się z wynikami ankiety przeprowadzonej przez JakKupować.pl.
Jak wynika z przeprowadzonego przez JakKupować.pl badania Internet jest bardzo popularnym źródłem wymiany informacji na temat wszystkich aspektów życia. 40,59% respondentów stwierdziło, że z internetowych porad korzysta często, a prawie co trzeci ankietowany przyznał, że bardzo często radzi się innych internautów. Tylko 4,95% nie korzysta z porad w sieci.
Zapytani o zalety internetowych porad badani wskazali w pierwszej kolejności na możliwość uzyskania wielu odpowiedzi (28,71%). Niewiele mniej, bo 26,73% biorących udział w badaniu doceniło wygodę korzystania z sieci – nie trzeba wychodzić z domu, by je otrzymać. Z kolei dla prawie 19% ankietowanych największą zaletą korzystania z porad internetowych jest możliwość dotarcia do osób mających podobne doświadczenia, a dla 14,85% największą zaletą porad dostępnych w Internecie jest ich darmowość. Co ciekawe, jedynie 10,89% badanych internautów wskazało na anonimowość jako cechę mającą największe znaczenie przy korzystaniu z porad w sieci.
Polscy internauci dostrzegają jednak również wady korzystania z internetowych porad. Prawie 30% ankietowanych uskarżało się, że nie zawsze otrzymuje wartościowe odpowiedzi, a 25,74% stwierdziło, że największą wadą jest to, że otrzymane odpowiedzi mogą się znacząco różnić. Badani wskazali także na brak możliwości sprawdzenia rzetelności porady (21,78%) i trudność z zidentyfikowaniem osób, które udzielają odpowiedzi na nasze pytania (14,85%). Jedynie 7,92% respondentów jako wadę wymieniło brak określonego czasu na udzielenie odpowiedzi.
Ważnym wnioskiem płynącym z ankiety są odpowiedzi badanych na pytanie, do jakich źródeł sięgają szukając porad w sieci. Według wyników badania za najbardziej wiarygodne uchodzą portale specjalistyczne. Porad w takich serwisach szuka prawie 58% ankietowanych. Za równie przydatne według badania uchodzą fora i portale z recenzjami (55,44%). Na kolejnych pozycjach wskazano: strony producentów (29,7%) oraz blogi (28,71%).
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.