Walentynki budzą różne skojarzenia. Dla jednych to czułe słówka, czekoladki i bukiet róż, dla innych – komercja w najczystszej postaci. Serwis porównujący ceny, Skapiec.pl, postanowił przyjrzeć się czy – a jeśli tak, to jakimi – prezentami obdarowujemy się z okazji święta zakochanych.
W tym celu poprosił użytkowników serwisu o odpowiedź na kilka pytań. Internauci wskazali nie tylko najbardziej trafne prezenty dla obojga płci, ale także podali przykłady najbardziej obciachowych upominków, jakie mieli „przyjemność” otrzymać z tej właśnie okazji.
Z przeprowadzonej mini-ankiety wynika że blisko połowa (47 proc.) zapytanych nie praktykuje obdarowywania swojego partnera materialnym upominkiem.
Ci, którzy decydują się na prezent, wybierają najczęściej kwiaty i słodkości (przeważnie czekoladki czy lizaki w kształcie serca). Dużą popularnością cieszą się także bielizna, perfumy i wszelkiej maści pluszaki (w przypadku obu płci).
Panie obdarowywane są także dość często biżuterią (tu królują pierścionki i kolczyki).
Zapytani podkreślają przy tym , że ciekawym rozwiązaniem są prezenty wykonane samodzielnie jak np. szkic ukochanej osoby czy figurka wyrzeźbiona w drewnie. Pojawiają się też ciekawe przykłady łączenia skrajnego praktycyzmu (zakup papieru do drukarki czy tonera) z romantycznym dodatkiem w postaci miłosnego liściku.
Wśród najbardziej pożądanych prezentów przez płeć piękną znalazły się:
biżuteria (37 proc.), perfumy (31proc.) kwiaty (14 proc.) oraz bielizna (9 proc.).
Przy czym mężczyźni i kobiety deklarowali podobne odpowiedzi.
W przypadku idealnego upominku dla „Walentynów”, wyniki różnią się diametralnie w przypadku obu płci. Żeńska część zapytanych wskazuje najczęściej na perfumy, płyty CD oraz książki. Męska skłania się natomiast ku uciechom cielesnym (sex-gadżety) oraz upominków związanym z konkretnym hobby.
Ale, że tak już ten świat jest skonstruowany, że los nie zawsze sprzyja człowiekowi – także podczas walentynkowych zakupów – Skąpiec przygotował Top listę prezentów – obciachów. Upominków oklepanych, żenujących, praktycznych do bólu i odwrotnie – do niczego nie przydatnych, niedobranych rozmiarem etc.
Faworytów wśród takich „odkrywczych” giftów było sporo. Skąpiec postanowił ograniczyć się do najciekawszych:
A oto wyniki:
1. Zawieszka na telefon z promocji Tik Taków
2. Doładowanie do telefonu komórkowego
3. Mini-odkurzacz pod USB
4. Popielniczka w kształcie serca
5. Krem na rozstępy
6. Waga – serducho
7. Puchate kapcie z serduszkiem, różowe
8. Gliniana figurka z długim nosem i aktówką z podpisem: „Masz nosa do
interesu”
9. Szklany prosiak
10. O trzy numery za duża bielizna
Ponad połowa (68 proc.) osób spośród tych, które wzięły udział w badaniu, a jednocześnie kupuje prezenty walentynkowe, szuka ich w sklepach tradycyjnych.
– Te wyniki bardzo nas cieszą ponieważ oznaczają, że pozostałe 32 procent zapytanych, decyduje się na zakupy w sieci. A to z kolei daje zielone światło porównywarkom cen, które pomagają wybrać upominek z jednej strony niebanalny, z drugiej – niedrogi dla portfela – podkreśla Monika Janiszewska, specjalista ds. PR Skąpiec.
Zobacz też: Niespodzianki na walentynki
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.