W związku z kontrowersjami jakie wzbudziła kampania Virginity (dzięki, której m.in. możemy poznać 69 sposobów na uchronienie dziewictwa) znanej odzieżowej marki House, firma postanowiła przedstawić swoje oficjalne stanowisko w tej sprawie oraz wyjaśnić cel realizowanych działań. Kampania jest niewątpliwie odważna i trudno przejść obok niej obojętnie, jednak wygląd reklam oburzył wielu Polaków. Twierdzą oni, że obraża ona ich religijne uczucia. Co na to marka House?
– W związku z kontrowersjami jakie pojawiły się w percepcji kampanii „Virginity”, chcielibyśmy złożyć wyjaśnienia dotyczące naszych działań oraz oświadczyć, że nie było naszym celem ośmieszenie idei dziewictwa, ani urażenie niczyich uczuć, w szczególności uczuć religijnych. – czytamy w oświadczeniu.
Marka House zwraca się do ludzi młodych, w tym wypadku w wieku 19-25 lat. Realizację kampanii poprzedziły badania, które podobno wykazały, że zaprezentowane obrazy były właściwie interpretowane przez respondentów. Według ich opinii kampania prowokowała do dyskusji ale nie obrażała uczuć religijnych.
– W kampaniach wizerunkowych pragniemy poruszać tematy, które są ważne dla młodego pokolenia, ale często rodzą kontrowersje. Chcemy w ten sposób zachęcić do dyskusji, której celem jest łamanie kulturowych tabu. Równocześnie podkreślamy, że naszym celem nie jest narzucanie ani promocja żadnego światopoglądu. Podobnie jak w poprzednich działaniach marki House, w kampanii „Virginity”, wykorzystaliśmy kod zrozumiały dla młodych ludzi, w kreacji zaś postanowiliśmy posłużyć się przerysowaniem i niedomówieniem. Dlatego też zdecydowaliśmy się na zastosowanie specyficznej stylizacji modeli i scenografii, tak aby obrazy sprawiały wrażenie odrealnionych. Wszystko to posłużyć miało temu, by odbiorca miał pewność, że prezentowane sceny są rzeczywistością wykreowaną i służą prezentacji idei.
House wyraża ubolewanie oraz zdziwienie, z powodu reakcji części odbiorców kampanii, a na prośbę urażonych mieszkańców Krakowa postanowił nawet zmienić eksponowane plakaty na tzw. citylightach, na ich wersję „ocenzurowaną”, w której zakryto elementy mogące budzić kontrowersje.
– Planując poszczególne etapy kampanii zdawaliśmy sobie sprawę z faktu, że będzie ona widoczna nie tylko dla młodzieży. (…)Zdawaliśmy sobie sprawę, że przerysowanie i metafory użyte w przygotowanych przez nas reklamach mogą wśród ludzi starszych niż nasi odbiorcy budzić kontrowersje, dlatego też postaraliśmy się by w żadnym momencie nie przekroczyć granic obyczajowych, a oferowany przez nas przekaz nie był dla nikogo obraźliwy. Z tym większym zakłopotaniem odbieramy głosy świadczące o odbiorze reklam niezgodnym z naszymi zamiarami i wartościami przyświecającymi marce House.
Jak zapewnia Monika Kapłan – Gerc, Dyrektor Marketingu marki House – Kampania zakończona zostanie badaniami, które dadzą obraz tego jak została ona odebrana przez młodych ludzi. Już teraz jednak stwierdzić możemy, że jej percepcja jest zgodna z naszymi zamierzeniami.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.