Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, informuje o uzyskaniu w Stanach Zjednoczonych patentu na technologię ochrony przed sieciowymi zagrożeniami. Metoda pozwala, przy użyciu automatycznie generowanych skryptów, na wykrywanie i usuwanie szkodliwych programów, a także na likwidowanie skutków ich obecności w systemie.
Technologia opatentowana przez Kaspersky Lab jest połączeniem dotychczas istniejących i nowych metod służących do walki ze szkodliwym oprogramowaniem. Zautomatyzowane procedury przetwarzają duże ilości danych i dodatkowo pomagają w optymalizowaniu i uczeniu systemu ochrony. Mimo automatyzacji użytkownicy mogą dostosowywać ochronę w czasie jej działania.
Dzięki połączeniu różnych mechanizmów możliwe jest efektywniejsze wykorzystanie zasobów systemowych oraz uzyskanie wysokiego poziomu wykrywania zagrożeń. Wykorzystanie danych empirycznych w procesie uczenia systemu ochrony pozwala na jego samodoskonalenie w trakcie pracy.
Omawiana metoda została opracowana przez Olega Zajcewa, starszego specjalistę ds. technologii w Kaspersky Lab. Patent dotyczący systemu ochrony oraz jego implementacji został zarejestrowany 26 maja 2009 r. pod numerem 7 540 030 przez amerykański Urząd Patentów i Znaków Towarowych.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.