Ja co około miesiąc prezentujemy kolejny przegląd ciekawych twitterowych profili. Tym razem poprosiliśmy ekspertów o wskazanie tych użytkowników serwisu mikroblogowego, których uznają za wartych śledzenia.
Przypomnijmy na wstępie, że w pierwszej i drugiej edycji naszego przeglądu proponowaliśmy Państwu konta osobiste, należące do konkretnych osób. Obowiązywały warunki brzegowe: polski profil (choć osoby je prowadzące piszą czasami w innych językach), przedstawiające wartościowe treści z zakresu marketingu internetowego, e-biznesu. W trzeciej edycji przybliżyliśmy konta firmowe.
Przygotowując najnowszą wersję przeglądu postanowiliśmy poprosić o pomoc ekspertów: część osób, które sami wskazywaliśmy jako warte śledzenia. Zapytaliśmy ich o to, które konta uznają za wartościowe? Kogo sami chętnie czytają?
Andrzej Bartosiewicz (@bartosiewicz)
Jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów polskiej i światowej branży domenowej.
@mneylon – Michele Neylon, CEO BLACKNIGHT, irlandzkiej firmy hostingowej
Michele twittuje regularnie, odnosząc się do wydarzeń związanych z rynkiem domen internetowych oraz usługami hostingowymi. Czasami mam wrażenie, że Michele nie chodzi spać… W przeciwieństwie do innych CEO nie boi się też wyrażać czasami niepoprawnych politycznie opinii. Trochę za dużo auto-marketingu.
@mathieuweill – Mathieu Weill, prezes organizacji CENTR skupiającej narodowe rejestry domen
Śledzę Mathieu z zawodowej ciekawości. Kiedy moja kadencja prezesa CENTR wygasła w marcu 2010, to Mathieu objął przewodnictwo. Mathieu skupia się na kwestiach domen od strony rejestrów oraz kwestiach polityki w domenach. Nie porusza kwestii technicznych.
@NeelieKroesEU – Neelie Kroes, Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej
Dla osób z naszej branży, ignorowanie tego co pisze komisarz ds. Agendy cyfrowej jest zbrodnią. Dlatego należy śledzić panią Kroes. Aż dziw, że ma tylko 7,739 followersów na swoim profilu. Wada: 100% autopromocji.
@slashdot – newsy technologiczne związane z Linuxem i szeroko pojętym otwartym oprogramowaniem. Dużo o bezpieczeństwie. Czasami niepotrzebny spam a czasami perełki.
@nTLDs – konto prowadzone przez Mind and Machines
Propagują nowości związane z szeroko rozumianymi kwestiami domen, w szczególności aplikacji o nowe domeny najwyższego poziomu. Regularne twitty, generalnie dobrze dobrane wiadomości. Nie za dużo auto-marketingu.
Daniel Dryzek (@Dryzek)
Jeden z najlepszych polskich inwestorów domenowych, autor bloga danieldryzek.pl i organizator branżowej konferencji MeetDomainers.
@VaGla – prawo w internecie – nie ma lepszego źródła informacji.
@ML – Morten Lund – inwestor w Skype i bankrut, człowiek który się nie poddaje i znów odnosi sukcesy, prawdziwy przedsiębiorca.
@garyvee – Gary Vaynerchuk: zna się na winach równie dobrze jak na social mediach i biznesie internetowym, autor dwóch świetnych książek „Crush It!” i „The Thank You Economy”.
@ceoSteveJobs – humorystyczne konto prowadzone trochę jak krzywe zwierciadło Steve’a Jobsa i firmy Apple.
@jasonfried – szef firmy 37signals – producenta między innymi oprogramowania webowego Basecamp, przekazuje sporo porad jak prowadzić biznes w erze internetu.
@richardbranson – Richard Branson, szef wielu firm z logo Virgin, ostatni projekt to tanie loty w kosmos (Virgin Galactic), wizjoner i przedsiębiorca od urodzenia.
@marissamayer – Marissa Mayer, Vice President, Search Products & User Experience w Google – to dobre źródło informacji o Google.
@DrBobParsons – Bob Parsons, szef największej firmy hostingowej i rejestratora domen GoDaddy – pisze ciekawie nie tylko o internetowym biznesie.
Paweł Tkaczyk (@paweltkaczyk)
Specjalista w sprawach marek, typografii, internetu, właściciel agencji reklamowej Midea.
@michaelgass – ilość linków niemal nie do ogarnięcia, ale ciekawe materiały dla ludzi mających agencje reklamowe, new businessów itp.
@rafalhirsch – i nie muszę oglądać CNBC, Rafał pisze często i nie schodzi z tematu, bardzo go za to cenię.
@sfidelek – kolejny dziennikarz ekonomiczny, dzieli się ciekawymi linkami.
@warstwydotcom – moje źródło informacji na tematy „graficzne”.
@fastcompany – jeśli e-biznes, to z ciekawej perspektywy – daje Fast Company.
Rafał Galiński (@inamepl)
Specjalista rynku domen internetowych oraz autor serwisu o domenach – Iname.pl.
@OpenSRS – jeden z resselerów domen ccTLD i TLD, przekazują dużo informacji o rejestrach cctld i tld, podoba mi się sposób w jaki prowadzą biznes i marketing.
@hlbiotech – ciekawie o nauce i web 2.0.
@joindiaspora – jak sami o sobie piszą: „Diaspora is an awesome, distributed, open source social network in the making from some young hackers at NYU” czyli alternatywa dla Facebooka (o projekcie pisaliśmy w tym miejscu – przyp. DZ)
@ShellyKramer – Kanał szefowej agencji marketingowej V3 Integrated Marketing, zajmującej się szeroko pojętym marketingiem, nowymi mediami itd. Shelly Kramer dzieli się na swoim Twitterze wszystkimi nowościami jak się robi e-biznes w USA.
@UpperCrustPizza – a już zupełnie prywatnie śledzę profil mojej ulubionej pizzerii w Bostonie, niestety nie ma jej jeszcze w Polsce…
Dawid Pacha (@DawidPacha)
Młody „social media geek”, jak sam o sobie pisze, bloger, zajmuje się marketingiem internetowym.
@presleysylwia – Sylwia to Polka mieszkająca w Wielkiej Brytanii, pracuje jako konsultant Social Media dla organizacji typu non profit; organizatorka Transparency Camp, Twestival i wielu innych inicjatyw, prawdopodobnie najbardziej pozytywnie wkręcona w internet osoba jaką znam. Bliskie tematy: etyka w Social Media, wolność w internecie.
@baekdal – Thomas to Duńczyk, autor bloga baekdal.com, jego tweety są zwięzłe, celne i zawsze na temat. Jak sam mówi o sobie „próbuje dostarczyć wspaniałego doświadczenia” i to mu na pewno świetnie wychodzi. Bliskie tematy: social media, marki i nowoczesne technologie.
@igrzywinska – Ilona to autorka bloga webkomunikacja.pl, konsultant i szkoleniowiec w dziedzinie Social Media PR. Ma nie tylko praktyczne spojrzenie na świat Social Media wyniesione z pracy w agencji PR i przy startupach internetowych, ale również naukowe – jest doktorantką na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Bliskie tematy: nowe media, strategia komunikacji.
@jowyang – Jeremiah to Amerykanin, autor bloga web-strategist.com, światowej klasy obserwator trendów w internecie. Gdy chcecie się dowiedzieć, w którą stronę zmierzają narzędzia Social Media na rynku B2C i B2B, to tweety Owyanga są ich najcelniejszym podsumowaniem. Bliskie tematy: nowoczesne technologie w internecie, narzędzia Social Media, startupy.
@mikolajgajewski – to bardzo pozytywnie zakręcony geek, specjalista z Redefine, współautor videocastu Netshare; tweetuje zawsze z poczuciem humoru i dystansu. Bliskie tematy: startupy, Social Media i marketing.
Przemysław Pająk (@przemekspider)
Bloger i dziennikarz technologiczny (współpraca z Newsweekiem), zajmuje się tematyką Apple. Twórca serwisu spidersweb.pl.
Twitter to zdecydowanie mój ulubiony serwis Web 2.0. Mam wrażenie, że szczególnie w polskim wydaniu, przebywa tam nieco inny rodzaj użytkownika niż na Facebooku, czy Blipie. Jak inny? Na tyle inny, że wolę przebywać na co dzień właśnie tam, a nie gdzie indziej…
Dla mnie Twitter to źródło informacji nr 1. To stamtąd dowiaduję się najszybciej o nowych treściach na moich ulubionych stronach. To stamtąd czerpię informację nie tylko o ważnych wydarzeniach, ale od razu widzę kierunek publicznego nad nimi dyskursu. To tam w końcu mam najszerszą rzeszę swoich wirtualnych „przyjaciół”.
Lubię Twittera. Bardzo.
Wybrać 5 spośród ponad 200 osób, które obserwuję nie jest łatwo. Te dwieście kilka profili to bardzo dobrze przemyślane decyzje – nie obserwuję nikogo, kto nie wnosiłby do mojego Twittera jakieś wartości dodanej.
@paweltkaczyk – Paweł Tkaczyk. Właściciel agencji Midea. Na Twitterze głównie propagator świetnych treści marketingowych – przykładów kreacji reklamowych, typografii, ciekawych problemów. Sporo się uczę przeglądając treści polecane, czy tworzone przez Pawła.
@proto_pl – źródło nr 1 jeśli chodzi o zagadnienia public relations w Polsce. Sam portal Proto.pl ma dość skomplikowaną strukturę, więc nie jest do końca łatwo śledzić nowości na stronie. Na szczęście, na Twitterze puszczają te najważniejsze, które dziwnym trafem zawsze mnie interesują.
@rafalhirsch – Rafał Hirsch. Zdecydowanie najważniejsze biznesowe źródło polskiego Twittera. Zanim w Stanach Zjednoczonych dowiedzą się jak wzrósł im produkt krajowy brutto, Rafał Hirsch już to poda na Twitterze. Ponadto mnóstwo ciekawych analitycznych spostrzeżeń. Dokładnie takich jakie sam lubię najbardziej.
@sfidelek – Tomasz Świderek. Dziennikarz specjalizujący się w zagadnieniach rynku mobilnego. Szczególnie kompetentny w meandrach polskich i światowych telekomów. Warto go czytać, bo zwraca uwagę na rzeczy, które dopiero za chwilę staną się medialnymi hitami. Potrafi świetnie odkodować marketingowy chłam polskich telekomów od informacji naprawdę istotnych.
@erykmistewicz – Eryka Mistewicza na Twitterze przedstawiać nie trzeba, bo to jeden z jego polskich trendsetterów. Mimo upływu kolejnych miesięcy wciąż potrafi intrygować, wciąż ma setki ciekawych pomysłów. Warto go obserwować, choćby po to, żeby od kuchni podpatrzeć nieco o co chodzi w marketingu politycznym.
Sylwester Kozak (@sylwester_kozak)
Wydawca e-biznes.pl i kilku innych serwisów internetowych. Uważny obserwator zmian w sieci.
@KresyPL – wiele informacji, których nie znajdziemy w czołowych portalach. Skupia się na wielu problemach dotyczących miejsca naszego kraju w Europie.
@TuskWatch – bardzo bezpośrednia formuła, ostry język, dużo ciekawych linków – pozycja tylko dla osób o mocnych nerwach i interesujących się polityką.
@gameloft – obowiązkowa pozycja dla graczy, głównie na telefonach – informacje o nowościach, dużo porad i konkursów.
@rafalhirsch – gospodarka przede wszystkim – dużo informacji i dyskusji. I najważniejsze – subiektywne spojrzenie autora na bieżące wydarzenia.
@pomaska – polityka przez duże PO ;) Agnieszka Pomaska, poseł z Gdańska. Nawet w okresie, gdy panuje “język nienawiści” konto zdecydowanie pozytywne.
@dawidz – Dawid sam opisuje swoje konto jako “Technologia, kultura, społeczeństwo”. No i tak jest! Wiele znakomitych materiałów, warto czytać.
Na tym kończymy nasz czwarty przegląd twitterowych profili. Wkrótce kolejny. Przypominamy, że jeśli macie Państwo swoje propozycje użytkowników do zamieszczenia – prosimy zostawiać je w komentarzach.
Postanowiliśmy również ułatwić śledzenie wskazywanych przez nas i naszych ekspertów profili. Pod tym adresem znaleźć można twitterową listę, którą stworzyliśmy specjalnie na potrzeby powyższego cyklu – będziemy ją uaktualniać kiedy pojawią się nowe części przeglądu.
Źródło grafiki: cordless-delay.de
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.