Kolejne duże przejęcie: EA kupuje Chillingo za 20 mln dolarów

Opublikowano: 21 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Producent popularnej gry na urządzenia mobilne Angry Birds – firma Chillingo – została przejęta przez Electronic Arts za 20 mln dolarów w gotówce.

Przedstawiciel EA powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters, że „przejęcie Chillingo oznacza dla EA Mobile umocnienie pozycji rynkowego leadera na platformie Apple oraz ponowne potwierdzenie pozycji firmy na rynku bezprzewodowej rozrywki”. To nie pierwsze przejęcie na rynku tego typu rozrywki. W ubiegłym roku EA przejęła firmę Playfish, zajmującą tworzeniem gier na Facebook’a, za 400 mln dolarów

Kolejne duże przejęcie: EA kupuje Chillingo za 20 mln dolarów 1Angry Birds jest prawdziwym hitem. Od wielu miesięcy nie schodzi z listy bestsellerów App Store, a we wrześniu zadebiutowała na telefonach z systemem Android. Najnowsza  produkcja Chillingo – Cut The Rope – w ciągu zaledwie 10 dni sprzedana została w milionie kopii.

Interesujący w całej spawie jest fakt, że Chillingo tworzy swe gry we współpracy z innymi firmami – Rovio w przypadku Angry Birds oraz ZeptoLab dla Cut the Rope. Przedstawiciel Rovio powiedział serwisowi Mashable, że jego firma „kontroluję markę Angry Birds i wszystkie produkty w przyszłości”. EA nie przejmie więc praw do gry.

Nowe gałęzie elektronicznej rozrywki – jak gry społecznościowe czy gry na urządzenia mobilne – przyciągają coraz większe pieniądze. Wystarczy wspomnieć firmę Google, która dyskretnie zainwestowała sumę pomiędzy 100 a 200 mln dolarów w producenta gier społecznościowych Zynga czy japońską DeNA, która za 400 mln dolarów kupiła ostatnio ngmoco:), producenta takich gier na iOS jak WeRule czy WeCity.

Dawid ZarazińskiKolejne duże przejęcie: EA kupuje Chillingo za 20 mln dolarów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.