Producent popularnej gry na urządzenia mobilne Angry Birds – firma Chillingo – została przejęta przez Electronic Arts za 20 mln dolarów w gotówce.
Przedstawiciel EA powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters, że „przejęcie Chillingo oznacza dla EA Mobile umocnienie pozycji rynkowego leadera na platformie Apple oraz ponowne potwierdzenie pozycji firmy na rynku bezprzewodowej rozrywki”. To nie pierwsze przejęcie na rynku tego typu rozrywki. W ubiegłym roku EA przejęła firmę Playfish, zajmującą tworzeniem gier na Facebook’a, za 400 mln dolarów
Angry Birds jest prawdziwym hitem. Od wielu miesięcy nie schodzi z listy bestsellerów App Store, a we wrześniu zadebiutowała na telefonach z systemem Android. Najnowsza produkcja Chillingo – Cut The Rope – w ciągu zaledwie 10 dni sprzedana została w milionie kopii.
Interesujący w całej spawie jest fakt, że Chillingo tworzy swe gry we współpracy z innymi firmami – Rovio w przypadku Angry Birds oraz ZeptoLab dla Cut the Rope. Przedstawiciel Rovio powiedział serwisowi Mashable, że jego firma „kontroluję markę Angry Birds i wszystkie produkty w przyszłości”. EA nie przejmie więc praw do gry.
Nowe gałęzie elektronicznej rozrywki – jak gry społecznościowe czy gry na urządzenia mobilne – przyciągają coraz większe pieniądze. Wystarczy wspomnieć firmę Google, która dyskretnie zainwestowała sumę pomiędzy 100 a 200 mln dolarów w producenta gier społecznościowych Zynga czy japońską DeNA, która za 400 mln dolarów kupiła ostatnio ngmoco:), producenta takich gier na iOS jak WeRule czy WeCity.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.