Trwające od ponad roku negocjacje pomiędzy Polską Platformą Internetową Sp. z o.o. (PPI), a w/w spółkami, jak do tej pory nie dały rezultatu. PPI zamierza dochodzić swych praw na drodze sądowej.
W grudniu 2000 roku Polska Platforma Internetowa opracowała dla firmy Prokom Software S.A. pakiet rozwiązań wizerunkowych, w tym strategię komunikacji i kreacji, następnie na tej podstawie przygotowała projekty reklam, które miały zostać wykorzystane w kampanii reklamowej klienta (bilboardy i media drukowane). Podobną ofertę PPI zaproponowała firmie Prokom Internet S.A.
Z oferty skorzystała jedynie firma Prokom Software S.A., która przeprowadziła takową kampanię na przełomie roku 2000/ 2001, płacąc stosowne wynagrodzenie autorowi, tj. PPI, za wykorzystanie materiałów.
Tymczasem, projekt ów został nieco zmodyfikowany bez wiedzy i zgody PPI, a następnie umieszczony na stronach www firmy Prokom Internet S.A.
W ten sposób naruszono autonomię dzieła, ingerując w nie i zmieniając jego pierwotną koncepcję oraz nośnik, na jakim projekt miał być eksploatowany. W zaakceptowanej przed podjęciem prac ofercie była mowa o polach eksploatacji związanych z Internetem, ale Prokom Software z niej nie skorzystał. Natomiast – co istotniejsze – autorskie prawa majątkowe do projektu zostały przekazane wyłącznie firmie Prokom Software S.A., a nie firmie Prokom Internet S.A., które to firmy stanowią odrębne jednostki prawne. Nie wiadomo więc, na jakiej podstawie firma Prokom Internet S.A. zdecydowała się wykorzystywać materiał, do którego nie miała żadnych praw. Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych zostało naruszone prawo zarówno przez Prokom Software S.A. i Prokom Internet S.A.
Ochrona praw autorskich dotyczy każdego, kto te prawa narusza, a wykorzystanie dzieła bez zgody autora stanowi naruszenie jego autorskich praw majątkowych, w tym wypadku praw PPI.
Według Prawa autorskiego wszelka ingerencja w dzieło wymaga zezwolenia Twórcy utworu pierwotnego. Nie podlega dyskusji fakt, że PPI nigdy nie udzieliło Prokom Software S.A. zgody na rozpowszechnianie projektu, o którym mowa.
PPI ustaliła kwotę odszkodowania i od sierpnia 2001 roku prowadzi rozmowy z firmą Prokom Software S.A. i Prokom Internet S.A. Do tej pory firma Prokom zdjęła jedynie ze stron www bezprawnie wykorzystywany projekt i nie wykazuje woli zakończenia tej dyskusji. Wygląda jednak na to, że sprawa znajdzie się w sądzie. W czerwcu br. PPI złożyła pozew do Sądu Okręgowego w Warszawie i czeka na wyznaczenie terminu rozprawy oraz ostateczne rozstrzygnięcie zaistniałego sporu.
http://www.ppi.com.pl
http://www.prokom.pl
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.