Zarząd ICANN przedłużył umowę z Verisign na kolejne sześć lat. Czego możemy się spodziewać?
Podczas zamkniętego spotkania, zarząd ICANN postanowił nie dokonywać żadnych większych zmian w umowie na prowadzenie rejestru .COM. Najwięcej kontrowersji wzbudza zapis, który znów daje prawo 7-proc. podwyżki opłat rejestracyjnych, którą firma Verisign będzie mogła wprowadzić czterokrotnie podczas obowiązywania kontraktu.
Nie zmienią się również zapisy dotyczące mechanizmu URS (Uniform Rapid Suspension) czy możliwości rejestrowania jednoznakowych nazw, o co wnosiły organizacje branżowe. Jak widać, umowa nie zmieniła się ani trochę w porównaniu do propozycji z marca.
Korporacja zdecydowała się jednak na zmianę wysokości opłat, jakie ponosi Verisign. W rezultacie ICANN zarobi wiele milionów dolarów więcej niż do tej pory.
Umowa trafi teraz do amerykańskiego Departamentu Handlu, który musi podjąć decyzję czy ją zatwierdzić. Co ciekawe, rząd ma możliwość wpłynięcia na zapisy porozumienia. Trudno jednak oczekiwać, że będzie chciał w umowę ingerować.
Obecnie obowiązujący kontrakt wygasa 30 listopada.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.