Konfederacja Pracodawców Polskich negatywnie ocenia rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw.
Zgodnie z projektowanymi zmianami, wydawcy i redaktorzy dzienników i czasopism, nadawcy programów radiowych i telewizyjnych, administratorzy i właściciele stron internetowych, serwisów lub serwerów, a także podmioty utrzymujące domeny i strony internetowe będą musiały (pod groźbą kary do 5 tys. zł) udzielać informacji kontrolerom skarbowym o firmach i osobach zamieszczających reklamy. Podobnych informacji będą musiały udzielać także banki.
Ministerstwo Finansów uzasadnia takie rozwiązanie potrzebą walki z szarą strefą w internecie. Jednak zwiększenie zakresu kontroli będzie miało negatywne konsekwencje dla wszystkich przedsiębiorstw zobligowanych do udzielania informacji. Dochody z reklam są przecież ważną pozycją w ich budżetach. Tymczasem reklamodawcy, m. in. z branży e – handlu, będą bali się nadużywania zdobytych w ten sposób danych. Mogą więc ograniczać promowanie swoich usług, co negatywnie odbije się na wielu różnych sektorach gospodarki.
– Projekt jest w naszej ocenie wyrazem niekonsekwencji w działaniach rządu. Z jednej strony Ministerstwo Gospodarki opracowało korzystny dla przedsiębiorców projekt drugiego etapu zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, który przewiduje zwiększenie zakresu ochrony przedsiębiorców przed nadmierną uciążliwością kontroli. Z drugiej strony, omawiany projekt zmian w ustawie o kontroli skarbowej przewiduje dodatkowe uprawnienia dla kontrolerów skarbowych. Niekonsekwencja jest tym większa, że jednocześnie Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w Ordynacji podatkowej, który wprowadza obowiązek poinformowania podatnika o planowanej kontroli. Taka instytucja usprawni sam proces przeprowadzenia kontroli, gdyż pozwoli podatnikowi lepiej się do nie przygotować – mówi Piotr Rogowiecki, ekspert KPP.
Poza tym, ma zostać wprowadzona zasada, zgodnie z którą decyzje egzekucji należności będą wstrzymywane do momentu uprawomocnienia się decyzji. Natychmiastową wykonalnością będzie można stosować jedynie w wyjątkowych sytuacjach.
– Zmianom korzystnym dla przedsiębiorców towarzyszą rozwiązania o przeciwnym skutku. Taka sytuacja nie sprzyja kompleksowej poprawie warunków prowadzenia działalności gospodarczej – podsumowuje Piotr Rogowiecki, ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.