Konfederacja Pracodawców Polskich negatywnie ocenia rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw.
Zgodnie z projektowanymi zmianami, wydawcy i redaktorzy dzienników i czasopism, nadawcy programów radiowych i telewizyjnych, administratorzy i właściciele stron internetowych, serwisów lub serwerów, a także podmioty utrzymujące domeny i strony internetowe będą musiały (pod groźbą kary do 5 tys. zł) udzielać informacji kontrolerom skarbowym o firmach i osobach zamieszczających reklamy. Podobnych informacji będą musiały udzielać także banki.
Ministerstwo Finansów uzasadnia takie rozwiązanie potrzebą walki z szarą strefą w internecie. Jednak zwiększenie zakresu kontroli będzie miało negatywne konsekwencje dla wszystkich przedsiębiorstw zobligowanych do udzielania informacji. Dochody z reklam są przecież ważną pozycją w ich budżetach. Tymczasem reklamodawcy, m. in. z branży e – handlu, będą bali się nadużywania zdobytych w ten sposób danych. Mogą więc ograniczać promowanie swoich usług, co negatywnie odbije się na wielu różnych sektorach gospodarki.
– Projekt jest w naszej ocenie wyrazem niekonsekwencji w działaniach rządu. Z jednej strony Ministerstwo Gospodarki opracowało korzystny dla przedsiębiorców projekt drugiego etapu zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, który przewiduje zwiększenie zakresu ochrony przedsiębiorców przed nadmierną uciążliwością kontroli. Z drugiej strony, omawiany projekt zmian w ustawie o kontroli skarbowej przewiduje dodatkowe uprawnienia dla kontrolerów skarbowych. Niekonsekwencja jest tym większa, że jednocześnie Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w Ordynacji podatkowej, który wprowadza obowiązek poinformowania podatnika o planowanej kontroli. Taka instytucja usprawni sam proces przeprowadzenia kontroli, gdyż pozwoli podatnikowi lepiej się do nie przygotować – mówi Piotr Rogowiecki, ekspert KPP.
Poza tym, ma zostać wprowadzona zasada, zgodnie z którą decyzje egzekucji należności będą wstrzymywane do momentu uprawomocnienia się decyzji. Natychmiastową wykonalnością będzie można stosować jedynie w wyjątkowych sytuacjach.
– Zmianom korzystnym dla przedsiębiorców towarzyszą rozwiązania o przeciwnym skutku. Taka sytuacja nie sprzyja kompleksowej poprawie warunków prowadzenia działalności gospodarczej – podsumowuje Piotr Rogowiecki, ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.