Konfederacja Pracodawców Polskich negatywnie ocenia rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw.
Zgodnie z projektowanymi zmianami, wydawcy i redaktorzy dzienników i czasopism, nadawcy programów radiowych i telewizyjnych, administratorzy i właściciele stron internetowych, serwisów lub serwerów, a także podmioty utrzymujące domeny i strony internetowe będą musiały (pod groźbą kary do 5 tys. zł) udzielać informacji kontrolerom skarbowym o firmach i osobach zamieszczających reklamy. Podobnych informacji będą musiały udzielać także banki.
Ministerstwo Finansów uzasadnia takie rozwiązanie potrzebą walki z szarą strefą w internecie. Jednak zwiększenie zakresu kontroli będzie miało negatywne konsekwencje dla wszystkich przedsiębiorstw zobligowanych do udzielania informacji. Dochody z reklam są przecież ważną pozycją w ich budżetach. Tymczasem reklamodawcy, m. in. z branży e – handlu, będą bali się nadużywania zdobytych w ten sposób danych. Mogą więc ograniczać promowanie swoich usług, co negatywnie odbije się na wielu różnych sektorach gospodarki.
– Projekt jest w naszej ocenie wyrazem niekonsekwencji w działaniach rządu. Z jednej strony Ministerstwo Gospodarki opracowało korzystny dla przedsiębiorców projekt drugiego etapu zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, który przewiduje zwiększenie zakresu ochrony przedsiębiorców przed nadmierną uciążliwością kontroli. Z drugiej strony, omawiany projekt zmian w ustawie o kontroli skarbowej przewiduje dodatkowe uprawnienia dla kontrolerów skarbowych. Niekonsekwencja jest tym większa, że jednocześnie Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w Ordynacji podatkowej, który wprowadza obowiązek poinformowania podatnika o planowanej kontroli. Taka instytucja usprawni sam proces przeprowadzenia kontroli, gdyż pozwoli podatnikowi lepiej się do nie przygotować – mówi Piotr Rogowiecki, ekspert KPP.
Poza tym, ma zostać wprowadzona zasada, zgodnie z którą decyzje egzekucji należności będą wstrzymywane do momentu uprawomocnienia się decyzji. Natychmiastową wykonalnością będzie można stosować jedynie w wyjątkowych sytuacjach.
– Zmianom korzystnym dla przedsiębiorców towarzyszą rozwiązania o przeciwnym skutku. Taka sytuacja nie sprzyja kompleksowej poprawie warunków prowadzenia działalności gospodarczej – podsumowuje Piotr Rogowiecki, ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich.
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.