Kreacja w Internecie

Większość form reklamowych opiera swój przekaz na obrazie. Niebanalny pomysł, dobry projekt i atrakcyjna grafika odgrywają kluczową rolę w reklamie outdoorowej, prasowej czy internetowej. Outdoor i prasa, zaraz po Internecie, oferują jedne z tańszych przekazów reklamowych o masowym zasięgu. Ich przekaz bazuje przede wszystkim na obrazie: grafice, umiejętnym wykorzystaniu kolorów i zwykle krótkim, czytelnym komunikacie. Tekst siłą rzeczy musi być dość okrojony.

freakstudioSzczególnie odnosi się to do reklamy outdoorowej. Nawał informacji powoduje szum informacyjny i może być źródłem zniechęcenia czytelnika lub powodować brak przyswojenia informacji. W odwrotnej sytuacji, gdy informacji jest niewiele, odbiorca często zmuszony jest do poszukiwania informacji w innych źródłach lub też szybko się zniechęca.

Serwis internetowy dzięki swojej architekturze pozwala na zamieszczenie kompleksowej informacji o oferowanym produkcie czy usłudze. Podstrony umożliwiają rozmieszczenie komunikatu tak, by nadmiar informacji nie zniechęcał odbiorcy. Warunkiem dobrego funkcjonowania serwisu jest oczywiście dobrze zaprojektowana strona – czytelna i łatwa w obsłudze.

Reklama outdoorowa, na tle innych form graficznych, postrzegana jest jako najmniej inwazyjna. Tym samym sprawia, że odbiorcy nie nastawiają się do niej negatywnie, a to wpływa na pozytywną percepcję jej przekazu. Niska inwazyjność przekazów outdoorowych może jednak sygnalizować problem z zauważalnością komunikatu. Duże zagęszczenie billboardów w przestrzeni miejskiej sprawia, że faktycznie nie zwracamy na nie zbyt dużej uwagi. Stają się one naturalnym elementem krajobrazu.

Problem zbyt dużego zagęszczenia reklam istnieje także w wirtualnej przestrzeni. Jednak Internet, dzięki szerokiemu spektrum możliwości, oferuje naprawdę kreatywnym twórcom niebywałą szansę zaistnienia swoim komunikatem na ogromną skalę. Choć wiele kreacji ginie bez echa, te naprawdę dobre mogą odnieść spektakularny sukces.

Przekazy reklamowe w Internecie zmierzają w kierunku coraz ciekawszych pomysłów. Kreatywne rozwiązania angażują odbiorców, bazując na ich własnej decyzji o wkroczeniu w wirtualną przestrzeń reklamy. Obecnie twórcy witryn internetowych sięgają po rozwiązania daleko wykraczająca poza zwykłą grafikę. Serwisy WWW stają się w pełni interaktywnym medium. Coraz częściej bazują na ciekawym pomyśle i wykorzystują różnorodne narzędzia jak: animacje, video czy dźwięk.

Ciekawym pomysłem mającym na celu zwrócenie uwagi internauty jest wykorzystywanie w reklamie danych (w tym zdjęć) samego użytkownika lub jego znajomych. Takie rozwiązania stosuje się na popularnych portalach społecznościowych (goldenline, facebook etc). Metoda ta bazuje oczywiście na prywatnych danych użytkownika, ale widoczna jest tylko dla niego, przez co nie powinna budzić moralnych wątpliwości.

Wykorzystanie wideo istotnie wpłynęło na zmianę sposobu komunikacji w sieci. Oferuje ono wiele możliwości wykorzystania w marketingu. Jednym z istotnych zastosowań są kampanie wirusowe. Dobra kreacja sama rozprzestrzenia się w sieci. Warto też zauważyć, że sieć rządzi się swoimi prawami: popularność często zyskują odważniejsze kreacje, które nie zaistniałyby na tak szeroką skalę poza wirtualną przestrzenią.

Stosunkowo nowym pomysłem jest wykorzystywanie w reklamie widgetów. Widgety, na ogół w formie mini aplikacji wbudowanych w serwis, są nie tylko nieagresywną formą reklamy, ale też stają się pomocnym gadżetem dla użytkowników sieci. Za ich pomocą można na przykład na bieżąco śledzić repertuary kin czy prognozę pogody. Gadżety stanowią idealny kanał komunikacji z internautami.

Najlepsi webdesignerzy projektują witryny tak, aby nie budziły one zniechęcenia wśród internautów. Przeciwnie, zachęca się ich do jak najdłuższego i najczęstszego kontaktu z danym serwisem. Można to osiągnąć za pomocą wielu różnorodnych technik. Internet oferuje także szerokie możliwości monitorowania preferencji użytkowników sieci.

W badaniach skuteczności reklamy w Internecie przywiązuje się szczególnie duże znaczenie do tak zwanego „user experience”. Na user experience składa się ogół wrażeń doświadczanych przez użytkowników w trakcie korzystania z serwisów. Do tych wrażeń zalicza się także emocje internauty, które może on nieświadomie projektować na obraz marki.

– Pracownicy agencji interaktywnych zaczynają rozumieć, że ich rola nie ogranicza się jedynie do graficznego projektowania – ale szerzej, do tworzenia kreacji wpływających na postawy i zachowania konsumentów – podsumowuje Maciej Kolasiński, Dyrektor Kreatywny Freakstudio.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top