Do stworzenia nowatorskiego projektu potrzebny jest pomysł, kreatywność, pasja i przemyślany biznesplan. Dlatego nasza Redakcja objęła patronatem medialnym konkurs „Go Creative. Biznes na Start”.
Droga do realizacji pomysłu bywa trudna. Wiedzą o tym najlepiej przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na udział w konkursach kreatywnych gwarantujących m.in. rekomendacje dla wniosków składanych w Powiatowym Urzędzie Pracy czy darmową obsługę księgową.
Kiedy wyobrażamy sobie nasz biznes, wszystko jawi się nam jako łatwo osiągalne i perfekcyjne. Kiedy jednak zaczynamy materializować nasze wizje, okazuje się, że trzeba iść na kompromis z własną wyobraźnią – mówi Joanna Bielenica, ubiegłoroczna zwyciężczyni konkursu „Go Creative. Biznes na Start”, realizowanego przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wraz z Miastem Gdańsk.
Joanna jest założycielką marki My Fancy Ride, która tworzy designerskie kamizelki odblaskowe. Projektantka, która wygrała 15 tys. zł na rozwój swojej firmy, zapewnia, że aby dbać o swoje bezpieczeństwo nie trzeba rezygnować z dobrego wyglądu. Jej pomysł połączenia strefy bezpieczeństwa z dobrym gustem zdobył uznanie wielu osób.
Milo było usłyszeć parę ciepłych słów od pana redaktora Romana Młodkowskiego. Bardzo spodobał się mu mój pomysł – to daje dużą motywację do dalszego działania. Dziś, dzięki temu, co robię, poznaję wielu ciekawych ludzi – to procentuje! – zapewnia Joanna.
Podobnie – od udziału w konkursie dla kreatywnych – swoją przygodę z biznesem zaczynała Irmina Knapik, absolwentka gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, dziś zajmująca się rebrandingiem kościołów.
Tak naprawdę ten pomysł narodził się w moim sercu już kilka lat temu – jako studentka ASP, mocno zaangażowana w życie swojego kościoła, używałam swojego talentu, żeby wprowadzać jakość – zaczęło się od okazyjnego zaprojektowania banneru lub ulotki. Potem mocniej zaczęłam interesować się sferą designu w Kościele, okazało się, że na świecie są Kościoły, które tworzą trendy w projektowaniu na ogromną skalę – czemu to nie miałabym być ja i mój Kościół? Postanowiłam połączyć pasję z moim talentem i zawodem jednocześnie – wspomina Irmina.
Udział w konkursie bywa pierwszym krokiem do wypuszczenia swojego pomysłu na zewnątrz, opowiedzenia o swojej koncepcji innym i wysłuchania głosów ekspertów nie tylko na temat samej idei, ale i możliwości związanych z zarabianiem na niej.
Udział w konkursie dla branży kreatywnej przede wszystkim uświadomił mi potencjał mojego pomysłu – kiedy rozpoczynałam konkurs, nie miałam ogromnej wiary w to, że pomysł zostanie tak dobrze przyjęty. Od czasu konkursu mam stały kontakt z uczestnikami, zawiązały się wspaniałe, wartościowe znajomości. Dzięki nabytej wiedzy, zmieniło się także moje podejście do świata biznesu – kiedyś myślałam, że nie da się połączyć mojej wrażliwości ze sztywnymi zasadami panującymi w biznesie – wspomina Irmina Knapik.
Są jednak tacy, którzy twierdzą, że nie zakładanie firmy jest trudne, a prowadzenie jej. Okazuje się, że i tutaj konkursy mogą pomóc. Oprócz pomocy związanej z obsługą księgową i urzędową, „Go Creative. Biznes na Start” oferuje również możliwość objęcia firmy półroczną asystą mentora i możliwością skorzystania z doradztwa indywidualnego. Oprócz tego, zwycięzca zakładający działalność gospodarczą dostaje również miejsce do pracy. Czy to wystarczy nie tylko, by wystartować, ale i utrzymać się w branży?
Od czasu uczestnictwa w konkursie zmieniło się bardzo wiele. Otworzyłam działalność gospodarczą, zaczęłam działać jako przedsiębiorca i coraz odważniej eksponuję swoją markę. Zaczęło się bywanie na targach, negocjowanie z kontrahentami i wypuszczanie się na coraz szersze wody – opowiada Lucyna Draczyńska, projektantka artystycznej biżuterii Lucreative.
Oprócz ważnych kontaktów biznesowych uczestnicy „Go Creative. Biznes na Start” ze swoją kreatywną ofertą docierają również do wielu klientów. Lucyna Draczyńska wśród osób zainteresowanych jej produktami wymienia Michała Witkowskiego. Ciekawym przykładem wykorzystania prac gdańskiej artystki i synergii sztuki z innymi dziedzinami jest wystawa urządzona przez Volkswagen Plichta, na której, w ramach prezentacji nowego modelu, pojawiły się portrety samochodów namalowane przez Agnieszkę Nagórską, jedną z uczestniczek „Go Creative. Biznes na Start”, rozwijająca markę agu’s pic.
By wystartować, niewiele trzeba. Potrzebny jest pomysł, ale i droga do jego rozwinięcia i dalszego działania. I wcale nie chodzi o pomysł związany ze sztuką. Wystarczy, by był kreatywny – laureatami konkursu byli już przedstawiciele nowych technologii, którzy poprzez aplikację mobilną dążyli do poprawy stanu środowiska czy pasjonaci zdrowego jedzenia, którzy pragnęli swą pasją zarazić trójmiejskich biznesmenów, nie zawsze mających czas na właściwie skomponowany posiłek czy wreszcie autorzy wysublimowanych nagrobków.
Drugim etapem jest odpowiednie przemyślenie biznesplanu. Sam konkurs opiera się również na warsztatach biznesowych, podczas których następuje omawianie i weryfikacja pomysłu.
Oprócz nagród rzeczowych, które okazały się bezcenne (darmowa księgowość, dla osoby z branży kreatywnej to prawdziwe błogosławieństwo!), uczestnictwo nauczyło mnie przede wszystkim bardzo konkretnej, uporządkowanej wiedzy na wiele tematów związanych z biznesem – od marketingu do finansów – ocenia Irmina Knapik.
Jednym z kluczowych etapów, dostępnych nie tylko dla uczestników projektu, ale i dla wszystkich chętnych, jest speed date, spotkanie, podczas którego uczestnicy mają możliwość skonsultowania swoich pomysłów z doradcami. Co jeszcze daje udział w konkursie?
Poznałam zagadnienia kluczowe dla powodzenia mojego pomysłu. Zostały postawione przede mną drogowskazy, bez których byłabym jak we mgle. Sądzę, że moja firma miałaby dużo mniejsze szanse powodzenia, gdybym nie wzięła udziału w konkursie. Dzięki „Go Creative” między innymi dowiedziałam się, na czym polega kreowanie marki, poznałam czynniki wpływające na rentowność firmy, poprawiłam swoją umiejętność autoprezentacji i wiele innych rzeczy – przekonuje Lucyna Draczyńska.
Aby dołączyć do kreatywnych, którym się udało, wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie www.biznesnastart.pl i pozwolić spełnić się marzeniom.
Gdybym mogła, wzięłabym udział w projekcie jeszcze raz, choćby po to, aby znów być wśród ludzi pełnych pomysłów, pasji i chęci do działania! „Go Creative. Biznes na Start” dał mi wiarę we własne siły, poznałam wspaniałych ludzi, dla których własny biznes to nie tylko pieniądze, ale chęć ulepszania świata. Mam teraz własną firmę, uczę się formalności, zaprzyjaźniłam się z kalkulatorem i Excelem. Dzięki projektowi zrobiłam pierwszy krok, teraz uczę się chodzić, czuję, że niedługo wyfrunę! – zachęca Joanna Bielenica.
Więcej informacji o konkursie „Go Creative. Biznes na Start” na stronie: www.biznesnastart.pl.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.