Kobiety to zdecydowanie większe miłośniczki świata mody, szczególnie w internecie. Jak się jednak okazuje – nie są to przede wszystkim mieszkanki największych miast. Agencje LeadR oraz IRCenter przebadały polskie miłośniczki mody w sieci.
Nie jest wielkim zaskoczeniem, że internautki zainteresowane tematyką fashion to przede wszystkim młode kobiety. Wśród przebadanych respondentów 73 proc. z nich było w wieku od 18 do 34 lat. Ten kanał komunikacji z potencjalnym klientem jest doskonałym rozwiązaniem dla marek, które kierują swój przekaz właśnie do takiej grupy wiekowej – powiedział Sebastian Białousz, prezes LeadR.
(kliknij aby powiększyć)
Stereotyp, że dostęp do internetu zarezerwowany jest jedynie dla mieszkańców dużych miast okazuje się nieprawdziwy. Prawie 1/5 spośród przebadanych osób na co dzień zamieszkuje wsie. Okazuje się, że również one chcą pozostawać na czasie w zakresie aktualnych trendów modowych, szukają nowych stylizacji i ciekawych pomysłów.
Duża grupa przebadanych użytkowników przegląda w internecie informacje modowe raz w tygodniu (39 proc.), ale dominująca – nawet codziennie (48 proc.). Na tej podstawie autorzy sądzą, że bieżące informowanie internautów o najnowszych trendach modowych, aktualnych ofertach, aktualnych kolekcjach jest ważnym czynnikiem sprzyjającym efektywnemu wzrostowi poziomu sprzedaży.
Pytanie jednak: które przestrzenie online są najbardziej interesujące dla potencjalnych klientek? Badanie pokazuje, że obok wyszukiwarek internetowych oraz portali, respondentki najczęściej sięgają do newsletterów (70 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, właśnie tam szuka informacji na temat mody).
Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji na temat nowości modowych są wyszukiwarki internetowe oraz portale modowe. Przegląda je ponad 80 proc. użytkowników, co w porównaniu do blogów modowych (zaledwie nieco połowa użytkowników) może być zaskakującym wynikiem.
Programy lojalnościowe i konkursy internetowe są już znanym wśród marketerów sposobem budowania i umacniania więzi z klientem. Okazuje się jednak, że w niewielkim stopniu zagospodarowanym. Wśród przebadanych internautów ponad połowa uczestniczy w programach lojalnościowych. Badanie pokazuje jednocześnie, że 65 proc. respondentów jest zainteresowanych programami lojalnościowymi i rabatowymi.
Dlaczego przebadani internauci korzystają z ofert marek modowych dostępnych online? Najważniejszy argument, na który wskazało 65 proc. uczestników badania, to ceny niższe niż w tradycyjnych sklepach. Okazuje się także, że atrakcyjne zniżki i rabaty mocno wpływają na decyzje o miejscu dokonania zakupów.
Badanie zostało zrealizowane na losowej próbie internautów zainteresowanych modą, w dniach 12-23 września 2013 roku, n = 1210. Pełna treść raportu dostępna jest tutaj.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!