Kobiety to zdecydowanie większe miłośniczki świata mody, szczególnie w internecie. Jak się jednak okazuje – nie są to przede wszystkim mieszkanki największych miast. Agencje LeadR oraz IRCenter przebadały polskie miłośniczki mody w sieci.
Nie jest wielkim zaskoczeniem, że internautki zainteresowane tematyką fashion to przede wszystkim młode kobiety. Wśród przebadanych respondentów 73 proc. z nich było w wieku od 18 do 34 lat. Ten kanał komunikacji z potencjalnym klientem jest doskonałym rozwiązaniem dla marek, które kierują swój przekaz właśnie do takiej grupy wiekowej – powiedział Sebastian Białousz, prezes LeadR.
(kliknij aby powiększyć)
Stereotyp, że dostęp do internetu zarezerwowany jest jedynie dla mieszkańców dużych miast okazuje się nieprawdziwy. Prawie 1/5 spośród przebadanych osób na co dzień zamieszkuje wsie. Okazuje się, że również one chcą pozostawać na czasie w zakresie aktualnych trendów modowych, szukają nowych stylizacji i ciekawych pomysłów.
Duża grupa przebadanych użytkowników przegląda w internecie informacje modowe raz w tygodniu (39 proc.), ale dominująca – nawet codziennie (48 proc.). Na tej podstawie autorzy sądzą, że bieżące informowanie internautów o najnowszych trendach modowych, aktualnych ofertach, aktualnych kolekcjach jest ważnym czynnikiem sprzyjającym efektywnemu wzrostowi poziomu sprzedaży.
Pytanie jednak: które przestrzenie online są najbardziej interesujące dla potencjalnych klientek? Badanie pokazuje, że obok wyszukiwarek internetowych oraz portali, respondentki najczęściej sięgają do newsletterów (70 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, właśnie tam szuka informacji na temat mody).
Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji na temat nowości modowych są wyszukiwarki internetowe oraz portale modowe. Przegląda je ponad 80 proc. użytkowników, co w porównaniu do blogów modowych (zaledwie nieco połowa użytkowników) może być zaskakującym wynikiem.
Programy lojalnościowe i konkursy internetowe są już znanym wśród marketerów sposobem budowania i umacniania więzi z klientem. Okazuje się jednak, że w niewielkim stopniu zagospodarowanym. Wśród przebadanych internautów ponad połowa uczestniczy w programach lojalnościowych. Badanie pokazuje jednocześnie, że 65 proc. respondentów jest zainteresowanych programami lojalnościowymi i rabatowymi.
Dlaczego przebadani internauci korzystają z ofert marek modowych dostępnych online? Najważniejszy argument, na który wskazało 65 proc. uczestników badania, to ceny niższe niż w tradycyjnych sklepach. Okazuje się także, że atrakcyjne zniżki i rabaty mocno wpływają na decyzje o miejscu dokonania zakupów.
Badanie zostało zrealizowane na losowej próbie internautów zainteresowanych modą, w dniach 12-23 września 2013 roku, n = 1210. Pełna treść raportu dostępna jest tutaj.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.