Leonardo DiCaprio inwestuje w Mobli

Opublikowano: 26 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twórcy Mobli, aplikacji umożliwiającej dzielenie się zdjęciami, poinformowali, że doradcą i inwestorem firmy został Leonardo DiCaprio. Znany z „Incepcji”, „Aviatora” czy „Titanica” aktor dołączył do grona celebrytów inwestujących w startupy.

Amerykańska branża internetowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem gwiazd filmu czy muzyki. Swoje pieniądze w startupy zainwestowali już m.in. Will.I.Am, Lady Gaga oraz przede wszystkim Ashton Kutcher, który nie tylko zainwestował w Foursquare, Flipboard czy Path, ale w popularnym sitcomie „Two and a Half Men” odgrywa obecnie rolę… internetowego inwestora.

W Mobli, aplikację fotograficzno-społecznościową, zainwestował właśnie Leonardo DiCaprio. W pierwszej rundzie finansowania przekazał twórcom 4 mln dolarów. Będzie im także doradzał.

[DiCaprio] nie ma podłoża technologicznego. Chodzi o jego wiedzę i zrozumienie dla brandingu i marketingu – nie kryje Moshiko Hogeg, szef Mobli. Aktor pomóc ma w budowaniu pozytywnego wizerunku i w „otwieraniu drzwi”.

Leonardo DiCaprio inwestuje w Mobli 1

Wymiar marketingowy ma dla Mobli duże znaczenie. Twórcy przekonują, że aplikacja „pozwala na spojrzenie na świat oczami innych”, a swoje konta mają tu między innymi DiCaprio, David Arquette czy Paris Hilton. Mobli zyskiwać ma ponad 10 tys. użytkowników każdego dnia.

Aplikacja umożliwia przeglądanie treści w różnych kontekstach np. muzycznym, modowym, kulinarnym. Największą popularnością cieszy się obecnie kontekst informacyjny – zwłaszcza podczas niedawnej śmierci Muammara al-Kaddafiego.

Inwestycja Leonardo DiCaprio prowokuje do pytania: czy i kiedy polskie startupy będą mogły liczyć na wsparcie polskich gwiazd?

Dawid ZarazińskiLeonardo DiCaprio inwestuje w Mobli

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.