Machina Design: nowe trendy na rynku reklamy prasowej

Opublikowano: 27 marca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi:

Wyklejona lustrzaną folią okładka to znak rozpoznawczy drugiego wydania kwartalnika „Machina Design”. Elementy wykonane w technologii hot stampingu pojawią się zarówno na pierwszej stronie okładki , jak na IV okładce w reklamie najnowszej lustrzanki SONY Alfa 350.
Hot stamping, czyli tłoczenie folią na gorąco, jest techniką uszlachetniania druku, która pozwala uzyskać bardzo ciekawe efekty, praktycznie nieosiągalne w inny sposób. Szczególnie interesująca jest możliwość nałożenia na podłoże folii z efektami optycznymi przystosowanej do zadruku i pokrycie jej farbami transparentnymi. Tłoczenie na gorąco i na zimno (hot i cold stamping) jest dość powszechnie wykorzystywane w poligrafii, szczególnie przy produkcji wszelkiego rodzaju opakowań. Jednak z uwagi na skomplikowany proces produkcji i wysokie koszty, nie jest stosowana w reklamie prasowej.

”To trzeba zobaczyć”  – mówi Robert Pstrokoński, wiceprezes Media Point Group – odpowiedzialny za innowacje w mediach drukowanych.

Publikując reklamę wykonaną w niestandardowej technologii, „Machina Design” potwierdza, że nie tylko rejestruje i opisuje zjawiska związane z projektowaniem użytkowym, ale sama jest czynnym uczestnikiem rynku designerskiego. Zapowiadał to już pierwszy numer pisma opakowany w specjalnie w tym celu zaprojektowaną i wykonaną kopertę – etui.

Już w pierwszym numerze „Machiny Design” ukazała się reklama, która zdobyła uznanie branży. Reklama Orange zaprojektowana i wyprodukowana przez Media Point Group w technologii druku soczewkowego została uznana za HIT przez Media&Marketing Polska.  „Liczymy nieskromnie, że tak będzie również w przypadku obecnej reklamy przygotowanej przez nas dla SONY” – mówi R. Pstrokoński.

Druk soczewkowy to specyficzna technologia tworzenia wydruków, pozwalająca na uzyskanie efektu trójwymiarowości obrazu. Do produkcji używa się specjalnej folii z soczewkami o liniaturach od 35lpi do 150lpi. Folie są idealnie przezroczyste, więc nie pochłaniają zbyt wiele światła, dzięki czemu wydruki są wyraźne i jasne.
Media Point Group była prekursorem zastosowania tej technologii w prasie – w grudniowy 2006 r. magazyn „?dlaczego” ukazał się na rynku z podwójną okładką. Jedną z nich była pierwsza w Polsce trójwymiarowa okładka produkowana właśnie metodą druku soczewkowego.

W MACHINA DESIGN reklamują się między innymi: Orange, Sony, Suzuki Motor Poland, Lancia, Nocca Home, Nike, LG, NTT, Pepsi, Puma, VF Polska Distribution, VAIO/Intel, Domoteka, Eveline i NAVIA.

Hanna LaskowskaMachina Design: nowe trendy na rynku reklamy prasowej

Podziel się!

O autorze

hania