Megaprodukcja Nicolas Games

Opublikowano: 24 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Czy można prowadzić walkę o przetrwanie w postnuklearnym pustkowiu, nie ruszając się z zacisza przytulnego pokoju? Tak! W takiej scenerii rozgrywa się akacja gry “AFTERFALL”.Producentem gry jest studio developerskie Nicolas Intoxicate – wewnętrzne studio developerskie spółki Nicolas Games S.A., jednego z największych na polskim rynku wydawców gier komputerowych. Została uruchomiona też strona internetowa www.afterfall.pl,gdzie znajdą się najnowsze informacje na temat tego projektu.
Afterfall to przedstawiciel gatunku computer Role Playing wpisującą się w szeroko rozumiany nurt fantastyki, zwany postapokaliptycznym. Jego przedstawiciele to m.in.: serie Fallout oraz S.T.A.L.K.E.R., Gears of War, a wg. niektórych także Half-Life 2. Akcja gry ma miejsce 50 lat po zakończeniu atomowego kataklizmu, do którego doszło w 2012 roku. Bohater gry odbywa podróż, w jej trakcie  rozwija swoje umiejętności. Jego decyzje mają wpływ na rzeczywistość przedstawioną w grze, która rozgrywa się w samym sercu ponuklearnej Europy. Fabularyzowana i pełna zaskakujących zwrotów akcja gry  zapewni ponad 100 godzin rozrywki na najwyższym poziomie.

Producent obiecuje, że w grze zostanie zastosowane szereg innowacyjnych rozwiązań:
1. Grafika na najwyższym poziomie – dzięki wykorzystaniu silnika Unigine, oprawa wizualna Afterfalla stać będzie na najwyższym światowym poziomie, nie odbiegającym od  produkcji tworzonych przez najlepsze światowe studia. Poziom szczegółowości jak na grę tego gatunku będzie wręcz niewiarygodnie wysoki.
2. System życia – sprawia, że przedstawione w grze zniszczone miasta (w tym Warszawa) wyglądają jak żywe. Postacie je zamieszkujące, inaczej niż w pozostałych grach, wykonują czynności charakterystyczne dla pracowników, mieszkańców, zajmują się także własnymi potrzebami.

– Na obecnym etapie nie chcemy ujawniać szczegółów związanych z produkcją. Szykujemy bowiem kilka zmian, które mogą wpłynąć nie tylko na gatunek cRPG, ale gry w ogóle. – uważa Andrzej Koloska, Project Manager “Afterfalla”.
Stworzone w Polsce, solidne gry można policzyć na palcach obu rąk. Tych które stały się hitami na światową skalę jest zaledwie garstka. Wiedźmin, Painkiller, Earth 2150… lista zamknięta. Afterfall nie tylko zamierza znaleźć się wśród największych, ale także zapisać się w historii tego elitarnego gatunku gier.  Gry cRPG zwane komputerowymi grami fabularnymi są tym gatunkiem, w którym zacierają się granice pomiędzy grami a kinematografią i literaturą, czyniąc z gier pełnowartościowe medium dla sztuki i rozrywki. Umiejscowienie akcji w postatomowym świecie było zawsze bardzo atrakcyjne, przewinęło się przez dziesiątki filmów i setki opowiadań fantastycznych – równocześnie będąc w małym stopniu wykorzystane w grach.

Dzięki zainteresowaniu firmy Nicolas Games studio pracujące nad grą otrzymało warunki w których może realizować swój śmiały projekt. Premiera gry została wstęnie zaplanowana na 2010 rok. Przedstawiciele studia otrzymali więc czas na stworzenie dopracowanego produktu. W ciągu 1,5 roku od premiery gry spółka planuje sprzedaż na poziomie 1 mln egzemplarzy.Notowana na rynku NewConnect spółka Nicolas Games S.A., jest jednym z liderów w branży gier komputerowych w Polsce.

Hanna LaskowskaMegaprodukcja Nicolas Games

Podziel się!

O autorze

hania