Powstała alternatywa dla tradycyjnego modelu dystrybucji muzyki; narzędzie, dzięki któremu artyści mogą zbierać fundusze na wydanie płyt – MEGATOTAL.pl, czyli społecznościowa wytwórnia muzyczna wydająca tylko te płyty, które jeszcze przed premierą są w stanie zyskać grono wiernych fanów.
MEGATOTAL.pl jako serwis społecznościowy łączy cechy wortalu muzycznego, sklepu internetowego oraz gry inwestycyjnej, dzięki której fani mogą stać się udziałowcami swoich ulubionych zespołów i współtwórcami ich sukcesu.
– Nigdy się nie zgadzaliśmy z postawą wielkich koncernów muzycznych, które najchętniej zdelegalizowałyby Internet, by nie stracić zysków, zamiast pomyśleć jak wykorzystać nowe możliwości w dystrybucji i komunikacji z fanami muzyki. Prawda jest taka, że ludzi po prostu nie stać na ich ceny. Ta właśnie bezwładność i bezradność zmotywowała nas do stworzenia MEGATOTAL.pl. Tym portalem udowadniamy, że są inne sposoby na przekonanie ludzi do płacenia za muzę w sieci niż straszenie wiezieniem. – twierdzi Aleksander Pawlak, współtwórca Megatotal.pl.
MEGATOTAL.pl działa następująco: zespół zakłada na serwisie konto i publikuje swoją muzykę. Dzięki serwisowi może zebrać fundusze na wydanie płyty: singla, maksisingla lub pełnego albumu. Fani mogą tej muzyki za darmo posłuchać na stronie przy pomocy playera; mogą też ściągnąć ją na dysk płacąc dowolną sumę pieniędzy – minimum 1 grosz lub dowolnie więcej.
Dlaczego ludzie mieliby płacić więcej, skoro mogą mieć legalnie utwór za 1 grosz? Dlatego, że płacąc za ściągnięcie utworu fani inwestują w zespół – przekazują mu swoje pieniądze na wyprodukowanie płyty. Zyski ze sprzedaży ściągniętych utworów oraz sprzedaży płyty dzielone są po połowie pomiędzy zespół i fanów (proporcjonalnie do wysokości ich wpłat). Fani stają się w ten sposób współproducentami wydawnictwa płytowego, dzięki temu:
• zespół zyskuje grono wiernych fanów z całego kraju, jeszcze przed wydaniem płyty
• zespół ma szansę wydać płytę nie będąc zależnym od układów rządzących w wielkich koncernach
• fani mają możliwość dotarcia do takiej muzyki, jaką lubią a nie do takiej, jaką im się narzuca
• fani mają okazję poczucia jak to jest być odpowiedzialnym za czyjąś karierę
• fani mają sposobność zrozumienia argumentów przemawiających za tym, że za muzykę
w Internecie warto płacić.
Po niespełna dwóch latach na MEGATOTAL.pl znajduje się ponad 6000 utworów, ponad 1000 zespołów, 1200 albumów, 360 godzin muzyki, 60000 zarejestrowanych fanów. Serwis generuje statystyki na poziomie 2,5 miliona odsłon i 250 tysięcy unikalnych użytkowników. MEGATOTAL.pl zebrał już fundusze na 27 płyt.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.