Aż 63 procent firm z branży technologicznej nie korzysta z możliwości prowadzenia blogów korporacyjnych. Wskazują na to wyniki międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć PR.
W przeprowadzonym w pierwszym kwartale tego roku badaniu wzięła udział grupa 335-ciu menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających swoje oddziały w Polsce.
Głównym powodem nieuwzględniania przez respondentów badania blogów wśród narzędzi komunikacji z otoczeniem jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu (wskazuje na to 36 proc. badanych). 33 proc. badanych nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, natomiast 12 proc. obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.
– Mimo tego, iż czytelnicy blogów postrzegani są jako istotna i wpływowa grupa opiniotwórcza w środowisku biznesowym, wiele firm wciąż niechętnie decyduje się na korzystanie z tej formy komunikacji pomiędzy organizacją, a jej otoczeniem” – mówi Rafał Czechowski, partner zarządzający w agencji Imago PR, która jest wyłącznym przedstawicielem Eurocom Worldwide w Polsce.
Według badania Eurocom Worldwide, firmy, które decydują się na tę formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51 proc. badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne. 23 proc. z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych. 14 proc. prowadzących blogi korporacyjne wskazało, że używają blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, natomiast 11 proc., by wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.
– Interaktywna specyfika Web 2.0 oraz serwisów społecznościowych stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi organizacjami, w tym firmami IT, które muszą przystosować swoje działania komunikacji z klientami do nowych możliwości. To również wyzwanie dla branży public relations, która stara się sprostać wymaganiom Internetu poprzez otwartą i transparentną dyskusję – mówi Mads Christensen, dyrektor ds. sieci w Eurocom Worldwide.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.