Firma Webdwazero Sp. z o.o. udostępniła internetową porównywarkę GSM – Miblo.pl.
Miblo.pl to narzędzie pozwalające ocenić atrakcyjność często bardzo złożonych ofert operatorów GSM. Porównywanie ofert odbywa się według 3 kryteriów:
1. sumy, jaką chcemy wydać na rozmowy
2. liczby minut/sms/mms do wykorzystania w danym miesiącu
3. interesującym nas modelu telefonu w najniższej dostępnej u operatorów cenie.
„Dylematy związane z wyborem najkorzystniejszej oferty GSM pojawiają się u wielu z nas. Porównanie ofert jest bardzo praco- i czasochłonne, a dla zabieganej osoby często wręcz niemożliwe. Bywa, że nie zmieniamy oferty na korzystniejszą, bo nie wiemy, że za tą samą kwotę konkurencja oferuje nam o wiele więcej – mówi Piotr Bogorodź, Webdwazero. – W tej chwili zdobycie informacji na temat szczegółów ofert zajmuje raptem kilka minut. Wierzymy, że wizyta na Miblo.pl stanie się stałym elementem procesu podejmowania decyzji o wyborze oferty i operatora”.
Miblo.pl porównuje obecnie parametry ofert 4 operatorów: Era, Orange, Play, Plus GSM oraz 5 operatorów wirtualnych (MVNO), do których zaliczono: Heyah, mobile (mBank), myAvon, Sami Swoi, WPmobi. Najkorzystniejsza dla danej osoby oferta wskazywana jest spośród ponad 300 tysięcy wygenerowanych obecnie w Miblo.pl kombinacji.
Wybór najlepszych ofert realizuje algorytm, który za podstawę obliczeń przyjmuje koszty związane z daną ofertą, tj.: aktywacja, kosz telefonu, abonament, miesięczne wydatki na rozmowy oraz wszelkie policzalne bonusy związane z promocjami, jak dodatkowe kwoty do wykorzystania przy wyborze danej oferty lub darmowe minuty. Biorąc pod uwagę aktualne ceny za rozmowy, smsy czy mmsy oraz czas trwania umowy porównywarka wybiera najbardziej opłacalną ofertę.
Kolejność, w jakiej wyświetlane są najkorzystniejsze oferty, określana jest na podstawie głównego kryterium wyszukiwania, np. jeśli poszukiwane są oferty zawierające 100 minut do wszystkich operatorów, oferty posortowane zostaną po najniższe cenie w abonamencie, jeśli natomiast wyszukiwana jest oferta za 100 pln miesięcznie z najtańszymi rozmowami do wybranej sieci GSM, oferty posortowane zostaną po liczbie minut do tej sieci. Zieloną ramką oznaczane są najkorzystniejsze oferty zawierające najwięcej minut oraz największą liczbie smsów i mmsów.
„Mamy nadzieję, że dzięki Miblo.pl użytkownicy GSM będą bardziej świadomie podejmowali decyzje o wyborze operatora, dysponując szczegółową wiedzą na temat ofert. Jednocześnie zastanawiamy się, czy operatorzy będą wykorzystywać Miblo przy tworzeniu nowych planów taryfowych, aby konfrontować swoje propozycje z ofertą konkurencji. Z tego, co nam wiadomo, operatorzy nie dysponują tego typu kompleksowymi narzędziami. Miblo.pl wypełnia niszę ” – dodaje Piotr Bogorodź.
Twórcy Miblo.pl deklarują gotowość do współpracy ze wszystkimi operatorami w celu prezentacji poszczególnych ofert w porównywarce. Do tej pory Miblo nawiązało współpracę z Orange poprzez Trade Doubler. Strategia rozwoju porównywarki zakłada także współpracę ze sklepami internetowymi sprzedającymi rozwiązania telekomunikacyjne.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.