Pierwszy zysk netto – 262 000 zł – w 2003 roku. Rok później już 416 000. W 2005 roku – 757 000 zł. Spółka Money.pl, prowadząca najpopularniejszy portal finansowy w Polsce zarabia coraz więcej i zwiększa zatrudnienie.
Rok 2005 był dla Money.pl, portalu finansowego z Wrocławia, bardzo dobry. Spółka wypracowała 6,34 mln zł przychodów i 765 tys. zysku netto. To odpowiednio o 81 proc. i 83 proc. więcej niż w 2004 roku. Jednocześnie zysk EBITDA firmy wyniósł 1,2 mln zł i był o 75% wyższy niż w roku 2004.
Główne źródło przychodów Money.pl to reklama on-line. W 2005 r. przychody ze sprzedaży reklam osiągnęły poziom 3,77 mln zł, z czego przychody gotówkowe (bez barterów) to 2,83 mln zł. W porównaniu z rokiem 2004 to o 97 proc. więcej.
Drugim źródłem przychodów jest prowizja od sprzedaży produktów finansowych, która w 2005 r. wyniosła 2,25 mln zł. Największy dochód przyniosła sprzedaż kredytów hipotecznych. Za pośrednictwem portalu uruchomiono ich na kwotę 200 mln zł, to cztery razy więcej niż rok wcześniej.
Dynamiczny rozwój wrocławskiej spółki spowodował, że konieczne stało się otwarcie przedstawicielstwa w Warszawie. W nowym biurze Money.pl pracuje już sześć osób – przede wszystkim dziennikarze i przedstawiciele działu handlowego. Łączne zatrudnienie w Money.pl wzrosło z 25 osób w lutym 2005 do 40 osób na koniec lutego 2006.
W roku 2006 spółka planuje zwiększenie zatrudnienia do 50 osób i osiągnięcie 10 mln złotych przychodów oraz milion zysku netto.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.