Przed Monikerem nie było praktycznie aukcji domen na żywo. Teraz gdy T.R.A.F.F.I.C który był miejscem takich aukcji przez kilka ostatnich lat ogłosił, iż w 2010 będzie gościł tylko aukcje Ricka Latony, wielu domeniarzy było bardzo zaskoczonych. Co dalej? Andrew Alleman z Domain Name Wire przeprowadził wywiad z Monte Cahne (założycielem Monikera) i Peterem Celeste (wiceprezesem Oversee.net) żeby ustalić jaka to przyszłość czeka i Monikera i całą scenę aukcji domenowych na żywo.
Rozstanie z T.R.A.F.F.I.C to na pewno nie jest koniec świata. Moniker ma niezłą markę. Choć sprzedaż nie jest już taka jak dwa lata temu (kryzys!) to firma spełnia biznesowe plany. Sprzedaje wreszcie domeny do końcowych użytkowników. Jednak i tak szuka nowych źródeł dochodu. Zaraz po październikowym T.R.A.F.F.I.C-u organizuje w styczniu przyszłego roku swoją własną konferencję DOMAINfest Global. Dalej na 2010 planowane są kolejne duże aukcje. Oversee.net chce w tym pomóc, zorganizować drugą imprezę DOMAINfest, tym razem na wschodnim wybrzeżu USA.
photo credit: marfis75 |
DOMAINfest Global to wyjątkowa impreza. Tak przynajmniej uważa Celeste. Klucz do sukcesu to różnorodna publiczność, co jest wyraźnie widoczne gdy porównać DOMAINfest do innych imprez branży.
Drugim pomysłem Monikera jest uruchamianie tematycznych aukcji online na żywo. Pierwsza z nich już za dwa tygodnie, 16 lipca, uruchomiona będzie na Snapnames. Chodzi tutaj o pozyskanie do aukcji końcowych użytkowników. Moniker odkrył, iż chcą oni kupować domeny, ale nie chcą robić tego osobiście.
„Wielu z nich nie chce pokazywać swojej twarzy i podnosić tabliczki”, wyjaśnia Cahn. „Na ostatniej aukcji mieliśmy więcej końcowych użytkowników uczestniczących online niż kiedykolwiek wcześniej. To efekt naszych prób dojścia do korporacji. Ten trend powinien się utrzymać”, zakończył twórca Monikera. Na ostatnim show sprzedało się 20-30 domen bezpośrednio do końcowych użytkowników. Jako przykład dał firmę sprzedającą wodę mineralną, która kupiła domenę BottledWater.com.
Najbliższe lata mają być czasem czystek dla aukcji na żywo, uważa Celeste. „Potrzebujesz dużej publiczności i różnorodnych klientów, żeby to dobrze poszło, a mało imprez może to zapewnić”. Dlatego gdy branża to zrozumie, wiele takich aukcji zniknie.
Moniker chce się dostosować w ten sposób do nowej rzeczywistości, w której nie ma już tłustych transakcji między domeniarzami, napychanych dochodami z parkingów. Przyszłość aukcji to sprzedaż do końcowych użytkowników i wyjście z komfortowych sfer domeniarstwa.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.