Mosty Ekonomiczne 2010

Opublikowano: 20 lutego 2010. Kategoria: Patronaty. Tagi: , ,

Kolejna VI edycja Mostów Ekonomicznych rusza w naszej szkole już 7 marca. Projekt organizowany przez Samorząd Studentów SGH jest jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych przedsięwzięć Szkoły Głównej Handlowej, które zdobyło uznanie i popularność w całej Polsce. Sponsorami tegorocznej edycji są Alior Bank, Royal Bank of Scotland, DTZ, Lingua Nova, Dominium, a patronat medialny nad wydarzeniem objęły Rzeczpospolita, TV-biznes, edulandia.pl, studentnews.pl, Gazeta Studencka oraz redakcja e-biznes.pl.

Idea Mostów zrodziła się w 2005 roku i pierwotnie brały w nich udział tylko dwie uczelnie ekonomiczne: SGH oraz AE z Wrocławia. Wraz z kolejnymi edycjami projekt przybierał na znaczeniu i rozrastał się, a przedsięwzięcie zdążyło na stałe wpisać się w kalendarz imprez akademickich studentów SGH. Tegoroczna edycja to tradycyjnie już wymiana merytoryczno-integracyjna 240 studentów, która odbędzie się pomiędzy najważniejszymi ekonomicznymi ośrodkami akademickimi w kraju. W projekcie wezmą udział przedstawiciele Uniwersytetów Ekonomicznych w Krakowie i Wrocławiu, Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Wydziałów Ekonomicznych Uniwersytetów: Gdańskiego w Sopocie, Łódzkiego, Szczecińskiego oraz Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wymienione ośrodki będą gospodarzami serii wydarzeń naukowych i kulturalnych.

Podstawową ideą projektu jest wymiana doświadczeń między studentami uczelni ekonomicznych. W tym celu studenci wzajemnie odwiedzają swoje uczelnie. Projekt rozpoczyna się od etapu stołecznego, gdzie przez cztery dni gościmy studentów zaprzyjaźnionych ośrodków akademickich. Na uczestników czeka wiele atrakcji, a wśród nich m.in. zajęcia, wykłady, warsztaty, spotkania oraz case studies prowadzone przez wykładowców SGH, zaprzyjaźnione firmy i media, a także wykłady zaproszonych gości, specjalistów, wybitnych osobistości, cieszących się autorytetem na polu ekonomii i nauk pokrewnych. Wśród takich znakomitych gości z poprzednich edycji znaleźli się m.in. Leszek Balcerowicz, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Jerzy Hauser, Peter Jungen, Kazimierz Marcinkiewicz, Tadeusz Mosz, Witold Orłowski, Paweł Poncyliusz i Grzegorz Kołodko.

W tegorocznej, VI już edycji, w dniach 7-10 marca w integracji mostowej uczestniczyć będą studenci z dziewięciu polskich uczelni. Towarzyszy jej hasło przewodnie: „Pierwszy milion”, przy czym pierwszego dnia, tj. 8.03 uczestnicy spróbują „zdobyć” „Pierwszy milion w Polsce”, natomiast 9.03 pokuszą się o „Pierwszy milion na świecie”. Istotną częścią stołecznego programu wydarzeń będą wykłady, 8.03. prezentowany przez właścicieli CD Projekt – Michała Kicińskiego i Marcina Iwińskiego, zatytułowany: „Pierwszy biznes w Polsce. Pierwszy sukces” oraz 9.03 wykład prowadzony przez Leszka Czarneckiego nt. inwestycji zagranicznych. Wykładom towarzyszyć będą case studies, zorganizowane przez Alior Bank, Connect Asia, Developer DTZ oraz przygotowane praz prowadzone w języku angielskim przez Lingua Nova „Negotiation Skills”. Ponadto uczestnicy będą mogli odwiedzić siedziby Narodowego Banku Polskiego oraz Mennicy Polskiej.

Oprócz wydarzeń merytorycznych przygotowano dla uczestników także wiele atrakcji kulturalno-rozrywkowych. Z każdej zaproszonej uczelni zawita do Warszawy grupa 15 studentów. Następnie, tj. czwartego dnia trwania projektu, tyle samo studentów SGH wyjedzie w odpowiedzi do zaangażowanych w projekt miast. Szczęśliwcy, którzy przeszli pozytywnie rekrutację mostową wezmą udział w zajęciach przygotowanych przez zaprzyjaźnione uczelnie.

Mosty Ekonomiczne to niepowtarzalna okazja na wymianę doświadczeń, poszerzenie horyzontów myślowych na tematy ekonomiczne poprzez poznanie profilu nauczania na najlepszych uczelniach ekonomicznych w Polsce. Jest to jednak także możliwość poznania ciekawych osób oraz idealny sposób na integrację środowisk studenckich.

Kontakt z głównym koordynatorem: ewa.zerebiec@gmail.com

Więcej informacji: www.mostyekonomiczne.pl

Dawid ZarazińskiMosty Ekonomiczne 2010

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.