Czy podczas wakacyjnych wyjazdów za granicę polscy turyści korzystają z Internetu, aby odwiedzać polskie strony. Analiza odsetków użytkowników łączących się z krajów atrakcyjnych turystycznie dla Polaków w wybranym tygodniu kwietnia i lipca br. wskazywałaby, że tak właśnie jest.
Odsetek wszystkich zagranicznych użytkowników na polskich witrynach ogółem wzrósł w tygodniu wakacyjnym: w dniach 1-7 kwietnia wynosił 13%, a w okresie 22-28 lipca – 18%.
W tym znacznie zwiększyła się liczba użytkowników z krajów stanowiących trzon oferty biur turystycznych. Procent internautów z Hiszpanii goszczących na polskich witrynach wzrósł z 0,29% do 0,46%; procent internautów z Turcji – z 0,07% do 0,11%. Procentowa liczba użytkowników łączących się z Chorwacji zwiększyła się ponad dwukrotnie (0,02% – 0,05%), z Egiptu dwukrotnie (0,02% – 0,04%), a z Grecji o ok. 1/3 (0,05% – 0,07%). Niezmienny niemal pozostał w dwóch badanych tygodniach jedynie odsetek internautów z Cypru (0,01%).
O wiele więcej było również osób łączących się z Włoch: w tygodniu kwietniowym stanowili oni 0,25% użytkowników polskich witryn, a w tygodniu lipcowym 0,44%.
Także w państwach sąsiadujących z Polską, do których najczęściej organizujemy wyjazdy na własną rękę, większa liczba internautów dokonywała połączeń w drugim z analizowanych okresów. Odsetek osób łączących się z Czech i Słowacji wzrósł o ok. 1/3: w tygodniu kwietniowym internautów z Czech na polskich witrynach było 0,13%, a w tygodniu wakacyjnym – 0,19%; internautów ze Słowacji odpowiednio: 0,04% – 0,06%.
Jeszcze większy skok odnotowano w statystyce dotyczącej innego kraju będącego celem zazwyczaj indywidualnych wyjazdów – Węgier (0,05% – 0,08%).
Można założyć, że połączeń tych dokonywali nasi rodacy podczas wakacyjnego pobytu w tych krajach.
Podstawą analizy są statystyki odwiedzin ok. 4000 polskich witryn monitorowanych przez system GeMius.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.