Zarząd ICANN zatwierdził wprowadzenie nowej końcówki – ccTLD Sint Maarten, autonomicznego terytorium Holandii, wchodzącego w skład Małych Antyli. Czy .SX stanie się „siostrzanym” rozszerzeniem dla .SEX?
Końcówka .SX miała zostać zatwierdzona jeszcze w październiku, razem z rozszerzeniem .CW, przypisanym wyspie Curaçao. Potrzeba wprowadzenia obu domen pojawiła się po likwidacji Antyli Holenderskich w 2010 roku, do których przypisane było rozszerzenie .AN. .CW została delegowana w październiku, ale z akceptacją dla .SX ICANN czekała do końca listopada.
Rejestr .SX poprowadzi spółka firm OpenRegistry (Luksemburg) oraz Media Fusion (Kanada). ccTLD .CW znajduje się w rękach Uniwersytetu w Curaçao.
Rozpad Antyli Holenderskich na trzy terytoria pozostawia jeszcze konieczność wprowadzenia końcówki .BQ dla wysp Bonaire, Saba i Sint Eustatius. Data delegacji nie została jeszcze podana.
Można się zastanawiać nad potencjałem końcówki .SX. Czy stanie się „siostrzanym” rejestrem dla domeny .SEX, która – co jest niemal pewne – pojawi się w ramach programu nowych domen?
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...