NASK przedstawił kolejne wydanie kwartalnego raportu opisującego rynek domen w Polsce. Czy drugi kwartał przyniósł istotne zmiany? Zapraszamy do lektury.
Z najważniejszych wydarzeń na pewno można wspomnieć o zakończeniu wdrożenia projektu DNSSEC, który ma na celu podniesienie bezpieczeństwa. Kolejną zmianą jest możliwość modyfikacji okresu rozliczeniowego przez abonentów domeny. Nie musi to już być pełen rok, ale możemy domenę przedłużyć o wskazaną liczbę dni.
W stosunku do lat poprzednich widzimy spore spowolnienie przyrostu domen polskich, których obecnie jest 2 373 155, a pierwszym półroczu przybyło ich tylko 94 tysiące.
Michał Chrzanowski z NASK podkreśla we wstępie:
Na uwagę zasługuje wzrost wskaźnika rejestracji nazw bezpośrednio w domenie najwyższego poziomu i spadek zainteresowania rejestracją nazw w domenach regionalnych i funkcjonalnych. W analizowanym okresie udział nazw rejestrowanych bezpośrednio w domenie .pl wyniósł 64,19%, czyli był o 5,5 p.p. większy od wyniku z poprzedniego kwartału. Nazw bezpośrednio w domenie .pl zarejestrowano 160 153.
Statystyki dotyczące udziału Partnerów NASK w rynku nie przynoszą wielkich zmian, czołówka wciąż jest taka sama:
– Home.pl 20,46%
– NetArt 19,85%
– AZ.pl 11,49%
– Aftermarket.pl 9,44%
Pełen raport znajduje się na stronie DNS.pl, zapraszamy do pobrania:
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.