NASK przedstawił kolejne wydanie kwartalnego raportu opisującego rynek domen w Polsce. Czy drugi kwartał przyniósł istotne zmiany? Zapraszamy do lektury.
Z najważniejszych wydarzeń na pewno można wspomnieć o zakończeniu wdrożenia projektu DNSSEC, który ma na celu podniesienie bezpieczeństwa. Kolejną zmianą jest możliwość modyfikacji okresu rozliczeniowego przez abonentów domeny. Nie musi to już być pełen rok, ale możemy domenę przedłużyć o wskazaną liczbę dni.
W stosunku do lat poprzednich widzimy spore spowolnienie przyrostu domen polskich, których obecnie jest 2 373 155, a pierwszym półroczu przybyło ich tylko 94 tysiące.
Michał Chrzanowski z NASK podkreśla we wstępie:
Na uwagę zasługuje wzrost wskaźnika rejestracji nazw bezpośrednio w domenie najwyższego poziomu i spadek zainteresowania rejestracją nazw w domenach regionalnych i funkcjonalnych. W analizowanym okresie udział nazw rejestrowanych bezpośrednio w domenie .pl wyniósł 64,19%, czyli był o 5,5 p.p. większy od wyniku z poprzedniego kwartału. Nazw bezpośrednio w domenie .pl zarejestrowano 160 153.
Statystyki dotyczące udziału Partnerów NASK w rynku nie przynoszą wielkich zmian, czołówka wciąż jest taka sama:
– Home.pl 20,46%
– NetArt 19,85%
– AZ.pl 11,49%
– Aftermarket.pl 9,44%
Pełen raport znajduje się na stronie DNS.pl, zapraszamy do pobrania:
Wpisy promowane
- Biuro flex w Gdańsku – elastyczne przestrzenie pracy dla nowoczesnych firmCoraz więcej przedsiębiorców poszukuje elastyczności w prowadzeniu własnej firmy. Działając w większości zdalnie lub hybrydowo, nie zawsze opłaca się wynajmować ...
- Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Czerwiec – profesjonalna obsługa prawna firmKażdy przedsiębiorca, bez względu na formę prowadzonej działalności, prędzej czy później znajdzie się w sytuacji, w której rozwiązanie problemu wykracza ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.