Współpraca nauki i biznesu jest możliwa i jest potrzebna. Dlaczego więc tak mało jest inwestycji w nowatorskie, innowacyjne projekty? Jak współpracują biznesmeni z naukowcami w Stanach Zjednoczonych? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy spotkania zorganizowanego przez PKPP Lewiatan i Lewiatan Business Angels.
12 października br. w siedzibie Lewiatana odbyło się spotkanie pt. „Nauka i biznes – jak to się robi w Dolinie Krzemowej?”. Współorganizatorem spotkania byli Lewiatan Business Angels (LBA), działający przy PKPP Lewiatan klub inwestorów prywatnych gotowych wspierać przedsięwzięcia rozwoju z różnych branż we wczesnej fazie rozwoju.
Gościem honorowym spotkania był Janusz Liberkowski, polsko-amerykański inżynier z Doliny Krzemowej, zwycięzca konkursu amerykańskiej telewizji ABC na najlepszego wynalazcę w roku 2006. Jego wynalazek, sferyczny fotelik samochodowy o nazwie Anecia Safety Kapsule, może być przełomowy dla przemysłu samochodowego. Idea wynalazku polega na tym, że wewnętrzna sfera fotelika porusza się w czasie zderzenia, m.in ograniczając wpływ zderzenia przez zamianę energii kinetycznej uderzenia na ruch obrotowy.
Inż. Liberkowski oprócz fotelika samochodowego ma na swoim koncie 10 innych patentów, w tym 7 patentów zakupiony przez firmę Intel. W trakcie spotkania opisał ideę swego zwycięskiego projektu i historię współpracy z amerykańskimi inwestorami. W dyskusji udział wzięli przedstawiciele: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Olaf Gajl, Podsekretarz Stanu; PARP – Izabela Wójtowicz, Dyrektor Zespołu Badań i Rozwoju i LBA – Jacek Błoński oraz liczni uczestnicy spotkania.
Dyskutanci nie mieli wątpliwości, że inwestycje w naukę są konieczne, potrzebne i możliwe – nie są jednak proste. To właśnie w kierunku uproszczenia procedur i zacieśniania współpracy powinny dążyć wszystkie zainteresowane takimi inwestycjami strony – biznesmeni, naukowcy, przedstawiciele administracji państwowej. Minister Gajl podkreślił, że w tej chwili dla Polski największym wyzwaniem jest innowacyjność. W chwili obecnej eksport produktów high-tech stanowi bowiem jedynie 3% całkowitego eksportu .
Duże zainteresowanie spotkaniem o takiej tematyce świadczy o tym, że dyskusja na temat współpracy nauki i biznesu jest konieczna i że są w Polsce przedsiębiorcy zainteresowani inwestowaniem w ciekawe projekty badawcze.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!