Platforma afiliacyjna NetAffiliation udostępniła swoim klientom innowacyjne narzędzie reklamowe zwane retargetingiem. Jego celem jest nakłonienie internauty do powrotu na serwis reklamodawcy i ostateczne zrealizowanie zakupu. NetAffiliation oferuje retargeting w modelu efektywnościowym.
Retargeting jest jedną z technik tzw. „behavioral targeting” polegająca na tym, że jeśli internauta opuści stronę reklamodawcy bez dokonania zakupu, ten będzie mógł zakomunikować mu bardziej lub mniej spersonalizowaną informację na innej witrynie, na której znajdzie się niedoszły klient. Przekaz ten, w przeciwieństwie do klasycznych kampanii bannerowych, jest znacznie bardziej spersonalizowany, gdyż opiera się na danych dotyczących dotychczasowego zachowania internauty.
– Wiemy, jakim produktem jest zainteresowany konsument. Wiemy, że rozpoczął proces zakupu, ale go nie skończył. Retargeting pozwala na ostateczne dokończenie tego procesu – wyjaśnia Michał Sołtys, Country Manager Poland w NetAffiliation.
Jak wyjaśnia Michał Sołtys, spersonalizowanie w tym wypadku polega na wyświetleniu banerów produktów, którymi klient był zainteresowany wcześniej w serwisie reklamodawcy oraz dodaniu odpowiedniego, kierowanego do konkretnego odbiorcy przekazu informującego o tym, że jeśli wróci on i zrealizuje ostatecznie zakup, to czekają na niego specjalne korzyści, np. darmowe koszta dostawy.
Retargeting jest z powodzeniem wykorzystywany w kampaniach reklamowych performance marketing, w których celem jest nakłonienie internauty do konkretnej akcji: e-commerce, e-turystyka, dating etc. Idealnie sprawdza się w kampaniach, w których chodzi o wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, a nie o branding. Zdaniem Sołtysa, w efekcie stosowania retargetingu, CTR bannerów może być nawet do 10 razy wyższy niż w klasycznych kampaniach displayowych.
Narzędzie w NetAffiliation jest dostępne od 3 miesięcy. Na początku stosowane było w wersji testowej. Dziś można w ocenić jego potencjał. – Wyniki są bardzo dobre! Nawet do 300% wzrostu ilości realizowanych sprzedaży przez niektórych klientów – podkreśla Michał Sołtys.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.