Platforma afiliacyjna NetAffiliation udostępniła swoim klientom innowacyjne narzędzie reklamowe zwane retargetingiem. Jego celem jest nakłonienie internauty do powrotu na serwis reklamodawcy i ostateczne zrealizowanie zakupu. NetAffiliation oferuje retargeting w modelu efektywnościowym.
Retargeting jest jedną z technik tzw. „behavioral targeting” polegająca na tym, że jeśli internauta opuści stronę reklamodawcy bez dokonania zakupu, ten będzie mógł zakomunikować mu bardziej lub mniej spersonalizowaną informację na innej witrynie, na której znajdzie się niedoszły klient. Przekaz ten, w przeciwieństwie do klasycznych kampanii bannerowych, jest znacznie bardziej spersonalizowany, gdyż opiera się na danych dotyczących dotychczasowego zachowania internauty.
– Wiemy, jakim produktem jest zainteresowany konsument. Wiemy, że rozpoczął proces zakupu, ale go nie skończył. Retargeting pozwala na ostateczne dokończenie tego procesu – wyjaśnia Michał Sołtys, Country Manager Poland w NetAffiliation.
Jak wyjaśnia Michał Sołtys, spersonalizowanie w tym wypadku polega na wyświetleniu banerów produktów, którymi klient był zainteresowany wcześniej w serwisie reklamodawcy oraz dodaniu odpowiedniego, kierowanego do konkretnego odbiorcy przekazu informującego o tym, że jeśli wróci on i zrealizuje ostatecznie zakup, to czekają na niego specjalne korzyści, np. darmowe koszta dostawy.
Retargeting jest z powodzeniem wykorzystywany w kampaniach reklamowych performance marketing, w których celem jest nakłonienie internauty do konkretnej akcji: e-commerce, e-turystyka, dating etc. Idealnie sprawdza się w kampaniach, w których chodzi o wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, a nie o branding. Zdaniem Sołtysa, w efekcie stosowania retargetingu, CTR bannerów może być nawet do 10 razy wyższy niż w klasycznych kampaniach displayowych.
Narzędzie w NetAffiliation jest dostępne od 3 miesięcy. Na początku stosowane było w wersji testowej. Dziś można w ocenić jego potencjał. – Wyniki są bardzo dobre! Nawet do 300% wzrostu ilości realizowanych sprzedaży przez niektórych klientów – podkreśla Michał Sołtys.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.