Netflix planuje europejską ekspansję. W pierwszym kwartale przyszłego roku pojawić ma się w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. Świadczyć tu będzie usługi związane ze streamingiem filmów.
Przedstawiciele czołowych europejskich dystrybutorów filmowych potwierdzili nieoficjalnie, że podpisali z Netflix umowy, które pozwolą serwisowi świadczyć swoje usługi na Starym Kontynencie. Amerykańska firma nie chce jednak jeszcze komentować sprawy.
Netflix prawdopodobnie nie wprowadzi w Europie swojej najbardziej znanej usługi, czyli możliwości wypożyczenia filmu na DVD i Blu-Ray za pomocą subskrypcji pocztowej. Taka oferta ma pozostać wyłącznie dostępna dla mieszkańców USA. W Europie Netflix przekonywać chce do swoich rozwiązań streamingowych.
Dlaczego Hiszpania i Wielka Brytania? W przypadku Hiszpanii zadziałać może – nieco przekornie – status kraju o bardzo wysokim poziomie piractwa. Usługi Netflix mogą stać się tu atrakcyjną alternatywą dla nielegalnie pobieranych filmów – jeśli firma wprowadzi niskie ceny abonamentowe i rozbudowaną bibliotekę treści. W Wielkiej Brytanii natomiast streaming i usługi VOD cieszą się dużą popularnością, głównie za sprawą darmowego BBC iPlayer, usługi państwowego nadawcy. Większa jest tu także konkurencja, przede wszystkim ze strony platform takich jak LoveFilm (należący do firmy Amazon) czy BSkyB (należący do News Corp.).
We wrześniu ubiegłego roku Netflix pojawił się w Kanadzie, a w ostatnim czasie serwis ogłosił swoje plany wejścia na 43 rynki regionu Ameryki Łacińskiej i Karaibów do końca 2011 roku. Zainteresowanie rynkami europejskimi wydaje się naturalną konsekwencją rozwoju oraz promocji rozwiązań streamingowych. Będzie to jednak o wiele większe wyzwanie finansowe.
Nie wiemy czy i ewentualnie kiedy Netflix może zagościć w Polsce.
[Za: Variety]
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.