Serwis Netflix ogłosił, że podzieli swój biznes. Usługa, która zapewniła projektowi ogromną popularność w USA – wypożyczalnia filmów DVD za pośrednictwem tradycyjnej poczty – rozwijana będzie pod marką Qwikster. Netflix skupi się zaś na wideo w internecie.
Dla wielu mieszkańców Stanów Zjednoczonych Netflix jest synonimem wypożyczalni filmów. Teraz firma postanowiła rozdzielić dwie gałęzie swojej działalności. Pocztowa wypożyczalnia dostępna będzie pod marką Qwikster i obok filmów oferować będzie możliwość wypożyczenia gier na konsole Xbox 360, PlayStation3 oraz Wii. W użyciu pozostaną także charakterystyczne czerwone koperty.
Qwikster będzie osobnym przedsięwzięciem biznesowym co oznacza m.in., że klienci będą musieli zarządzać dwoma kontami. Netflix skupi się na streamingu wideo. Zmiana ma zostać wdrożona w ciągu kilku tygodni. Skąd pomysł na podział?
Przez ostatnie pięć lat, moim największ ym zmartwieniem było to, że nie będziemy potrafili przenieść sukcesu z DVD na sukces w streamingu. Większość firm, które są świetne w czymś nie staje się świetnymi w nowych rzeczach, których oczekują ludzie (streaming dla nas) ponieważ boją się szkody dla dotychczas prowadzonej działalności (…) Firmy rzadko giną od zbyt szybkich ruchów, często zaś od ruchów zbyt wolnych – napisał Reed Hastings, dyrektor generalny Netflix.
Szefem Qwikster zostanie Andy Rendich. W poniższym materialne wideo, razem z Reed’em Hastings’em, wyjaśnia motywy zmian. Pojawiają się tu także przeprosiny za brak odpowiedniej komunikacji związanej z niedawną podwyżką cen.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.