Netflix się dzieli; Qwikster nową marką wypożyczalni DVD

Opublikowano: 19 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Serwis Netflix ogłosił, że podzieli swój biznes. Usługa, która zapewniła projektowi ogromną popularność w USA – wypożyczalnia filmów DVD za pośrednictwem tradycyjnej poczty – rozwijana będzie pod marką Qwikster. Netflix skupi się zaś na wideo w internecie.

Dla wielu mieszkańców Stanów Zjednoczonych Netflix jest synonimem wypożyczalni filmów. Teraz firma postanowiła rozdzielić dwie gałęzie swojej działalności. Pocztowa wypożyczalnia dostępna będzie pod marką Qwikster i obok filmów oferować będzie możliwość wypożyczenia gier na konsole Xbox 360, PlayStation3 oraz Wii. W użyciu pozostaną także charakterystyczne czerwone koperty.

Netflix się dzieli; Qwikster nową marką wypożyczalni DVD 1

Qwikster będzie osobnym przedsięwzięciem biznesowym co oznacza m.in., że klienci będą musieli zarządzać dwoma kontami. Netflix skupi się na streamingu wideo. Zmiana ma zostać wdrożona w ciągu kilku tygodni. Skąd pomysł na podział?

Przez ostatnie pięć lat, moim największ ym zmartwieniem było to, że nie będziemy potrafili przenieść sukcesu z DVD na sukces w streamingu. Większość firm, które są świetne w czymś nie staje się świetnymi w nowych rzeczach, których oczekują ludzie (streaming dla nas) ponieważ boją się szkody dla dotychczas prowadzonej działalności (…) Firmy rzadko giną od zbyt szybkich ruchów, często zaś od ruchów zbyt wolnychnapisał Reed Hastings, dyrektor generalny Netflix.

Szefem Qwikster zostanie Andy Rendich. W poniższym materialne wideo, razem z Reed’em Hastings’em, wyjaśnia motywy zmian. Pojawiają się tu także przeprosiny za brak odpowiedniej komunikacji związanej z niedawną podwyżką cen.

Dawid ZarazińskiNetflix się dzieli; Qwikster nową marką wypożyczalni DVD

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.