W Polsce dobiega końca etap prerejestracji domen internetowych Unii Europejskiej – .EU. Według przedstawicieli firm internetowych zainteresowanie ze strony rodzimych przedsiębiorstw i instytucji jest duże. Upatrują one w tym poważną szansę marketingową na zaistnienie na rynku Wspólnoty.
Od lipca br. trwa okres prerejestracji, czyli składania bezpłatnych zamówień na domeny .EU. W październiku rozpocznie się właściwy proces rejestracji. W pierwszym etapie (potrwa około 3 miesięcy) będą mogły wziąć udział firmy z zarejestrowanymi znakami towarowymi, a także instytucje publiczne. Na początku 2006 roku o domeny .EU mogą starać się właściciele: niezarejestrowanych znaków towarowych, nazw handlowych, nazw firm oraz tytułów prac literackich i artystycznych. Dopiero pod koniec pierwszego kwartału 2006 domeny .EU będą mogli rejestrować zwykli obywatele Unii Europejskiej.
Według firm rejestrujących, domeny .EU są szansą dla firm, zwłaszcza tych mniejszych, na podniesienie prestiżu na rynku. – Dzisiaj wszyscy patrzą na Internet, i sposób funkcjonowania w nim. Tym bardziej dobra domena z końcówką .EU może poprawić wizerunek firmy na rynku polskim i europejskim – mówi Arkadiusz Szczurowski, prezes krakowskiej firmy Domeny.pl. – To po prostu jeden z elementów marketingu, na który może pozwolić sobie każdy polski przedsiębiorca – dodaje. Domeny europejskie będą także szansą dla firm, które do tej pory nie mogły znaleźć dla siebie dobrej 'nazwy internetowej’ z polską końcówką. Cena domen .EU będzie prawdopodobnie oscylować wokół wartości domen z końcówką .pl, a więc 100-150 zł.
Obecnie w Polsce jest około tysiąca firm, które zajmują się rejestarcją domen internetowych. Tylko około 20 z nich otrzyma prawo do przyjmowania zgłoszeń i rejestrację na domeny .EU. Akredytację na taką usługę przyznaje belgijskie konsorcjum EURid, które w maju br. wygrało przetarg ogłoszony przez Komisję Europejską.
Prawdopodobnie w tym roku w naszym kraju zostanie zarejestrowanych ponad 100 tys. polskich domen – .pl,.com.pl, .net.pl, itd. Szacunki co do przewidywanej liczby domen .EU są nieco mniejsze. – Jeśli za rok okaże się, że zarejestrowano w Polsce 30-40 tys. domen .EU to będzie to faktycznie sukces – uważa Elżbieta Kornaś z Biura Obsługi Klienta Domeny.pl, która przyznaje, że od lipca br. jej firma przyjęła już kilka tysięcy zgłoszeń na domenę. EU z polski i zagranicy. – Zainteresowanie domenami .EU jest większe niż początkowo myśleliśmy. Zwłaszcza wśród małych i młodych przedsiębiorstw. Firmy widzą swą szansę w ekspansji na zachód – dodaje.
Prerejestracja domen, w zależności od firmy, może odbywać się poprzez wypełnianie formularza na stronie www lub wysłanie zwykłego maila. – Klienci nie przepadają za internetowymi formularzami, więc uprościliśmy proces prerejestracji do minimum. Wystarczy wysłać do nas e-mail na specjalny adres, ze swoimi danymi personalnymi i informacją o wyborze nazwy domeny. Później nasi pracownicy skontaktują się z taką osobą – wyjaśnia Arkadiusz Szczurowski.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.