Niemiecki fundusz inwestycyjny Holtzbrinck Ventures, wchodzący w skład grupy wydawniczej Holtzbrinck GmbH nabył udziały w serwisie społecznościowym Epuls. Zaangażowanie międzynarodowego inwestora jest ściśle związane z planami rozwoju Epuls, które zakładają szybkie wejście na rynek niemiecki. Nowo pozyskani partnerzy zapewnią serwisowi pomoc w postaci know-how i pełne wsparcie w kontaktach biznesowych.
Inwestorzy nabyli część udziałów w Pixelate Ventures, jednocześnie jednak podniesiony został kapitał spółki. Choć strony nie informują jaka ilość udziałów była przedmiotem transakcji, to z uzyskanych przez nas informacji wynika, że wszystkie decyzje związane z funkcjonowaniem firmy nadal podejmowane będą przez dotychczasowy zarząd.
Wejście na rynek niemiecki jest dla Epuls.pl jednym z priorytetów a odpisana z inwestorami umowa ma właśnie w tym pomóc. Kierownictwo Pixelate Ventures liczy przede wszystkim na to, że wykorzysta doskonałą znajomość realiów tamtejszego rynku i bardzo dobre relacje niemieckich partnerów w świecie biznesu. Ich powiązania mają ułatwić start portalu Epuls najpierw na niemieckim, a później być może i na innych rynkach zachodnich.
Fundusz Holtzbrinck Ventures jest częścią dużej, międzynarodowej grupy wydawniczej Holtzbrinck GmbH, jest ona właścicielem wydawnictw branżowych oraz wielu tytułów prasowych. Filozofia działania funduszu opiera się na aktywnym wspieraniu firm działających w obszarze Internetu, komunikacji i mediów elektronicznych oraz eCommerce. Fundusz zapewnia wsparcie menedżerskie, dostarcza know-how i zapewnia finansowanie projektów. W ubiegłym roku wydawnictwo Handelsblatt – część grupy Holtzbrinck GmbH – zostało większościowym udziałowcem portalu finansowego Money.pl.
„Inwestujemy w Epuls między innymi dlatego, że posiada on doskonale zdefiniowaną i bardzo atrakcyjną grupę użytkowników, gdzie średnia wieku wynosi 17 lat i która tworzy bardzo żywą społeczność. Jest to wymarzony target do działań reklamowych dla przemysłu muzycznego, telefonii komórkowej i wielu innych branż.” – powiedział Martin Weber, dyrektor zarządzający Holtzbrinck Ventures. „Od dawna obserwujemy rynek polski i prowadzimy na nim różne działania. O wyborze Epuls na partnera zaważyło także to, że jest to przynosząca zyski, profesjonalnie zarządzana firma ze świetną kadrą menedżerską. Nasza wizja biznesu i pomysły na dalszy rozwój są bardzo spójne. Dotyczy to zarówno rozwoju Epuls w Polsce, jak i wejścia serwisu na rynek niemiecki.”
„Pozyskanie tak ważnych partnerów może Epulsowi tylko pomóc. Najbardziej liczymy na ich wiedze, doświadczenie oraz bardzo mocne kontakty biznesowe. Dzięki temu porozumieniu Epuls otrzymuje potężny zastrzyk w postaci know-how i wsparcia biznesowego. Jest to szczególnie istotne w świetle naszych planów na rynku niemieckim, które za sprawą naszych nowych partnerów nabrały znacznego przyspieszenia.” – komentuje Grzegorz Gorczyca, CEO firmy Pixelate Ventueres.
Oprócz funduszu Holtzbrinck Ventures mniejszościowymi udziałowcami serwisu Epuls zostali także trzej biznesmeni: Oliver Jung, Łukasz Gadowski oraz Peter Schüpbach.
Oliver Jung to niemiecki biznesmen, znany inwestor na niemieckiej scenie Web 2.0. W roku 1997 założył firmę IT, która została wprowadzona na niemiecką giełdę – osiągnięta stopa zwrotu z inwestycji wyniosła ok. 100 milionów euro. Od roku 2004 inwestuje w młode firmy z branży Internetowej. Łukasz Gadowski jest twórcą serwisu Spreadshirt, założoną przez siebie firmę rozwinął w międzynarodowe przedsięwzięcie zatrudnia ona ponad 100 osób i działa na wszystkich rynkach Unii Europejskiej, a także w USA i Japonii.
Z kolei pochodzący ze Szwajcarii Peter Schüpbach jest właścicielem funduszu inwestycyjnego NewBorn Consulting Network L.P. W roku 2005 otrzymał tytuł „Business Angel of the Year” od organizacji ASBAN (Swiss Business Angel Association).
Nie udzielane są informacji na temat wysokości zaangażowania inwestorów, tak odnośnie liczby udziałów, jak i kwoty transakcji. Jednocześnie strony zadeklarowały gotowość do dalszych inwestycji i wspólnego realizowania nowych projektów.
Niewykluczone, iż dla zachodnich inwestorów jest to dopiero pierwszy krok a dalsze zaangażowanie w Epuls jest sprawą otwartą. Zapewne decydującym czynnikiem będzie to, czy start bliźniaczego serwisu Epuls w Niemczech okaże się sukcesem, czy też nie…
www.epuls.pl
www.holtzbrinck-ventures.com
Hanna Laskowska, e-biznes.pl
O portalu Epuls pialiśmy ostatnio w materiale: "Fundacja Kidprotect.pl zadba o bezpieczeństwo na Epuls.pl": www.e-biznes.pl/inf/2007/19925.php
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.