Nokia przedstawiła dziś eksperymentalną aplikację o nazwie Nokia Situations, która potrafi dostosować zachowanie telefonu do różnych sytuacji i kontekstów. Koniec z telefonami dzwoniącymi w najmniej odpowiednich momentach?
Nokia Situations ma być w stanie „wyczuć” rzeczy takie jak pora dnia, bieżąca lokacja telefonu, operatora sieci itp., a następnie odpowiednio zareagować na te dane. Przykładowo aplikacja może automatycznie wyciszyć telefon, kiedy jego użytkownik uda się na spotkanie.
Aby działać poprawnie aplikacja musi uzyskać początkowe instrukcje od użytkownika. Skonfigurować należy te obszary, które mają być brane pod uwagę np. czas, dostępność Wi-Fi czy najbliższe lokalizacje. Mogą one zostać ustawione w dowolnych konfiguracjach.
Kolejnym krokiem jest „nauczenie” telefonu odpowiednich reakcji na powyższe zmienne. Można nakazać wyciszenie dzwonka, wysłanie automatycznego SMS-a powiadamiającego o niedostępności, zmianę tła, otwarcie dowolnej aplikacji itd.
Nokia Situations działać ma na różnych modelach telefonów fińskiego producenta. Są wśród nich N97/97 mini, urządzenia oparte o system Symbian 3, S60, Nokia C6-00, Nokia 5228, Nokia 5230, Nokia 5230 Nuron, Nokia 5235, Nokia 5250, Nokia 5530 XpressMusic, Nokia 5800 XpressMusic oraz Nokia X6-00.
Nokia zapowiada, że jeśli odzew ze strony użytkowników będzie pozytywny będzie pracowała nad rozszerzaniem funkcjonalności Nokia Situations. Więcej informacji znaleźć można pod tym adresem.
Koncepcja Nokii wygląda bardzo obiecująco. Nawet jeśli jest to dopiero wstępna faza pracy nad projektem to potencjał rozwiązania wydaje się ogromny.
http://www.youtube.com/watch?v=ik2YNxDKFIg
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...