Nokie dostosują się do codzienności użytkownika?

Opublikowano: 26 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Nokia przedstawiła dziś eksperymentalną aplikację o nazwie Nokia Situations, która potrafi dostosować zachowanie telefonu do różnych sytuacji i kontekstów. Koniec z telefonami dzwoniącymi w najmniej odpowiednich momentach?

Nokia Situations ma być w stanie „wyczuć” rzeczy takie jak pora dnia, bieżąca lokacja telefonu, operatora sieci itp., a następnie odpowiednio zareagować na te dane. Przykładowo aplikacja może automatycznie wyciszyć telefon, kiedy jego użytkownik uda się na spotkanie.

Aby działać poprawnie aplikacja musi uzyskać początkowe instrukcje od użytkownika. Skonfigurować należy te obszary, które mają być brane pod uwagę np. czas, dostępność Wi-Fi czy najbliższe lokalizacje. Mogą one zostać ustawione w dowolnych konfiguracjach.

Kolejnym krokiem jest „nauczenie” telefonu odpowiednich reakcji na powyższe zmienne. Można nakazać wyciszenie dzwonka, wysłanie automatycznego SMS-a powiadamiającego o niedostępności, zmianę tła, otwarcie dowolnej aplikacji itd.

Nokia Situations działać ma na różnych modelach telefonów fińskiego producenta. Są wśród nich N97/97 mini, urządzenia oparte o system Symbian 3, S60, Nokia C6-00, Nokia 5228, Nokia 5230, Nokia 5230 Nuron, Nokia 5235, Nokia 5250, Nokia 5530 XpressMusic, Nokia 5800 XpressMusic oraz Nokia X6-00.

Nokia zapowiada, że jeśli odzew ze strony użytkowników będzie pozytywny będzie pracowała nad rozszerzaniem funkcjonalności Nokia Situations. Więcej informacji znaleźć można pod tym adresem.

Koncepcja Nokii wygląda bardzo obiecująco. Nawet jeśli jest to dopiero wstępna faza pracy nad projektem to potencjał rozwiązania wydaje się ogromny.

http://www.youtube.com/watch?v=ik2YNxDKFIg

Dawid ZarazińskiNokie dostosują się do codzienności użytkownika?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.