Ask.com to jedna z najbardziej nietypowych wyszukiwarek w sieci. W założeniu ma ona odpowiadać na pytania zadawane w języku naturalnym (po angielsku). W praktyce różnie to bywa.
W poniedziałek twórcy serwisu udostępnili jego nową wersję. Wprowadzone modyfikacje są poważne – po raz pierwszy po wpisaniu danego słowa kluczowego aplikacja stara się uporządkować znalezione dane i na tej podstawie stworzyć krótką odpowiedź. Tradycyjna lista adresów internetowych odchodzi tym samym do lamusa.
Niestety nowy mechanizm działa tylko w przypadku niektórych pytań. Bardziej skomplikowane konstrukcje zdaniowe są traktowane jak typowe słowa kluczowe – Ask.com wyświetla wtedy zwykłe zestawienie URL-ów. Wyszukiwarka nawet w tych sytuacjach ocenia, które elementy pytania są najważniejsze i na tej podstawie szereguje linki.
Niestety, nowa wersja usługi nadal nie obsługuje technologii semantycznych. Nie rozumie więc kontekstu poszczególnych słów, nie rozróżnia znaczeń. Aby częściowo wyeliminować to ograniczenie Ask.com wprowadziło nowy moduł „pytań i odpowiedzi”. Użytkownik korzystający z niego będzie przeszukiwał wyłącznie znane serwisy definicyjne, takie jak Yahoo! Answers czy Wiki Answers.
Źródło: Mashable
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.