Wbrew wyobrażeniom rodziców, komórka jest dla dziecka przede wszystkim kolejną elektroniczną zabawką, a nie medium komunikacji i podtrzymywania więzi z rodziną.
Między innymi takie wnioski można wysnuć z wyników badań fokusowych dotyczących postrzegania telefonów komórkowych przez dzieci w wieku około 10 lat oraz ich rodziców. Inicjatorami byli operator telefonii mobilnej CenterNet S.A. oraz Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC.
Badanie z grudnia 2008 roku, jest pierwszym tego typu publikowanym w Polsce. Zostało przeprowadzone na potrzeby akcji firmy CenterNet – Moja Pierwsza Komórka, której celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci. W toku rozmów z młodymi użytkownikami komórek oraz ich rodzicami ukształtował się obraz współczesnej kultury użytkowania przez nich telefonów.
Podczas gdy decyzja rodziców o wyposażeniu dziecka w komórkę spowodowana jest zazwyczaj dłuższą rozłąką (np. wyjazd na kolonie) i spodziewanymi utrudnieniami w komunikacji dla dziecka chęć jej posiadania jest naturalna – tak jak naturalny jest dostęp do telewizji, komputera czy play-station – to po prostu kolejny element nowoczesnej technologii, do której na co dzień mają szeroki dostęp.
Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może być znakomitym pretekstem do dialogu między pokoleniem młodych i starszych użytkowników. Młodzi ludzie potrzebują starych dobrych zasad, natomiast rodzice chętnie skorzystają z ich wiedzy na temat możliwości wykorzystania nieznanych im dotąd funkcji telefonów komórkowych.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.