Wbrew wyobrażeniom rodziców, komórka jest dla dziecka przede wszystkim kolejną elektroniczną zabawką, a nie medium komunikacji i podtrzymywania więzi z rodziną.
Między innymi takie wnioski można wysnuć z wyników badań fokusowych dotyczących postrzegania telefonów komórkowych przez dzieci w wieku około 10 lat oraz ich rodziców. Inicjatorami byli operator telefonii mobilnej CenterNet S.A. oraz Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC.
Badanie z grudnia 2008 roku, jest pierwszym tego typu publikowanym w Polsce. Zostało przeprowadzone na potrzeby akcji firmy CenterNet – Moja Pierwsza Komórka, której celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci. W toku rozmów z młodymi użytkownikami komórek oraz ich rodzicami ukształtował się obraz współczesnej kultury użytkowania przez nich telefonów.
Podczas gdy decyzja rodziców o wyposażeniu dziecka w komórkę spowodowana jest zazwyczaj dłuższą rozłąką (np. wyjazd na kolonie) i spodziewanymi utrudnieniami w komunikacji dla dziecka chęć jej posiadania jest naturalna – tak jak naturalny jest dostęp do telewizji, komputera czy play-station – to po prostu kolejny element nowoczesnej technologii, do której na co dzień mają szeroki dostęp.
Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może być znakomitym pretekstem do dialogu między pokoleniem młodych i starszych użytkowników. Młodzi ludzie potrzebują starych dobrych zasad, natomiast rodzice chętnie skorzystają z ich wiedzy na temat możliwości wykorzystania nieznanych im dotąd funkcji telefonów komórkowych.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!